שמונה תושבים וסוחרים ערי העתיקה בירושלים נעצרו בחשד שלא מנעו את רצח עדיאל קולמן ז"ל ברחוב הגיא לפני יומיים, כך הודיעה המשטרה. המעצר הגיעה כחלק מחקירת הרצח, ועל פי החשד, העצורים, בני 67-15, "הבחינו במתרחש ולא פעלו בכדי למנוע ו\או לצמצם את הפגיעה באזרח שנרצח". שניים מהעצורים שוחררו בתום חקירה. ששת האחרים יובאו לבית המשפט להארכת מעצרם. 



ן המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל למיצוי החקירה עם החשודים ומיצוי הדין עם מי מהם שיכול היה למנוע ו\או לצמצם את הפגיעה, דבר שעלול היה להציל את חייו של הנרצח. עוד ציינו במשטרה, פריסת הכוחות המתוגברת בשטח, הן במערב ובמזרח ירושלים וברחבי העיר העתיקה, נמשכת מזה תקופה ארוכה והיא נועדה למנוע ולסכל כל ניסיון של כל גורם לפגוע בחפים מפשע. התגובה המהירה, המיידית והנחושה של השוטרים בכל אירוע המתרחש בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים".

קולמן, אב לארבעה ילדים בן 30 מהישוב כוכב השחר שביהודה ושומרון, נדקר למוות על ידי מחבל פלסטיני מאזור שכם סמוך לשער האריות, שם עבד כמאבטח. לאחר הפיגוע, הובהל קולמן לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוא נותח במרכז הטראומה, אך לאחר מספר שעות, ולמרות מאמצי ההצלה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון וחוסל. 

על פי חקירת הפיגוע, המפגע הוא עבד אל רחמן בני פאדל, פלסטיני בן 28 מהכפר עקרבה ליד שכם, אב לשלושה, האחרון בהם בן כמה ימים, ועובד בחנות למכירת מצברים לכלי רכב. הוא היה בעל אישור כניסה לירושלים ונולד בסעודיה. בכלי התקשורת הפלסטינים דווח בתחילה כי המפגע הינו אזרח טורקי - פרסום שהתברר כשגוי.
אתמול הובא קולמן למנוחות ביישובו. יעל, אמו, אמרה בהלוויה: "הוא דיבר איתנו בשבוע שעבר המון - כאילו הוא נפרד. אתמול ישבתי בביה"ח והרגשתי שהוא כבר לא איתנו. קראנו לו תכשיט. היה ילד מקסים שהקים משפחה לתפארת. אני בוחרת בחיים. אני מרגישה שהשם נותן לי את הכוחות". 

יעל הוסיפה: "עדיאל, אתה בעולם שכולו אור. עדיאל חמוד, תנוח בשלום על משכבך. עוד חודש בדיוק אנחנו נערוך חתונה וזאת תהיה סגירת מעגל. לא ינצחו אותנו, אנחנו בוחרים בחיים. האור של עדיאל ימשיך להשפיע עלינו לעולמי עולמים".