יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינה אמש את שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן "בן כלב" וקבע כי הוא 'מתנחל שגר בהתנחלות'. זאת, בעקבות ביקורת שמתח פרידמן על כך שהרשות לא גינתה את הפיגועים האחרונים שבהם נרצחו שלושה ישראלים. האלוף (במיל') איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, התייחס לדבריו ולמצבה של עזה כיום בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "צברתי לא מעט שעות בפגישות עם אבו מאזן ואני יכול לומר לכם שהאיש עדיין נמצא בשליטה. הוא מתוסכל מאוד כי ליבת עשייתו המדינית נשברה לחלוטין בעקבות המדיניות האמריקאית ויודע כעת שאין לו עוד מה להפסיד אם יתקוף אותם".





לדברי האלוף במיל', "יש כאן נקודת לחץ מול ישראל משוב שהקשחת המדיניות שלו מול חמאס יוצרת לחץ הומניטרי על ישראל שילך ויחמיר בעזה. זהו נאום של הסתה במטרה להבעיר את השטח. אל תספידו את אבו מאזן עוד כי הוא מתנהל במציאות קשה ביותר ושולט בנאומים שהכין מראש".



המתפ"ש לשעבר התייחס לתקופת החגים המתוחה הצפויה, ואמר כי "אנחנו נמצאים במצב של הסלמה, בעזה ובאיו"ש. אנחנו כבר נמצאים במצב של לחימה באמצעות טכנולוגיה להשמדת תשתית האסטרטגיות של המנהרות ההתקפיות של חמאס. החמאס מנהל כבר שבועות פעילות של מאות אזרחים לאורך הגדר. אנחנו לקראת חודש מאוד מורכב וקשה שבו הפוטנציאל לפיגועים גבוה יותר כאשר יום האדמה יוצא השנה בערב פסח ויום הנכבה נופל על יום לאחר העברת השגרירות האמריקאית לירושלים".



"אנחנו מבצעים שיחות רבות עם גורמים מצריים שיבהירו לחמאס את מחיר הפעולות שהם מתכננים לבצע בתקופה הנפיצה הזו", הסביר דנגוט. "עלינו לזכור שהחמאס היום נמצא במצוקה אסטרטגית ויש לנו את הכלים המדיניים להפעיל נגד החמאס. אני קורא לו לעשות את שיקוליו ולתהות האם כדאי לו לבצע פיגועי טרור בתקופה הקרובה".



"במידה והחמאס לא ישתכנע", הוסיף, "על ישראל להיערך עם הכלים המתאימים ולנסות לזהות מראש את האירועים הצפויים. במקביל, תפקידנו לשלוח מסרים מקדימים לחמאס ואנשיו ולקרוא להם לעצור. אנחנו בעיקר חוששים שאירועים כאלה יצאו מכלל שליטה. אני מניח שבמקביל להכנות המבצעיות הללו כולם נערכים לכל התרחישים האפשריים".



עריכה: איתמר זיגלמן