עשרות בני משפחה, חברים וחברים לנשק הגיעו הבוקר (רביעי) לבית משפחתו של סמ"ר שחר סטרוג בגבעתיים, לוחם דובדבן בן ה-20 שנהרג אמש מפליטת כדור בבסיסו. רבים מהבאים עמדו סמוך לבניין בו התגורר וממררים בבכי, מתקשים להאמין לטרגדיה הנוראית שקטפה את שחר. רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים אמר כי "זהו יום עצוב למשפחת גבעתיים. איבדנו את אחד מטובי בנינו, ילד מקסים שהיה פעיל גם בשבט צופי גבעתיים. גבעתיים כולה עם משפחת סטרוג. אין אף מילה שיכולה לנחם משפחה שקרה לה הנורא מכל".

ראש שבט צופי גבעתיים, ורד חכים, סיפרה בבכי: "אני מכירה את שחר מגן הילדים. הוא היה עם הבנים שלי בצופים. הוא היה ילד מקסים, תמיד עם חיוך, מאוד ערכי, היהלום שבכתר של כולנו ומלא קסם. הוא היה אוהד שרוף של מכבי תל אביב ותמיד דיבר על שירות משמעותי בצה"ל".
חכים סיפרה עוד כי "סטרוג היה הראשון מהשכבה שהתגייס לצבא וכאשר התקבל לדובדבן הוא היה הגאווה של כולנו. המשפחה שלו מאוד שורשית ומוערכת בגבעתיים". לדבריה, הוא היה רשג"ד בצופים ומאוד אהב את הפעילות בתנועה. "הבן הקטן שלי היה חניך שלו. הילדים העריצו אותו, ראו בו מודל לחיקוי".

מבקרים ליד ביתו של שחר סטרוג בגבעתיים
מבקרים ליד ביתו של שחר סטרוג בגבעתיים

לדבריה, היא ראתה את שחר בפעם האחרונה בפורימון של שבט הצופים. "הוא תמיד הגיע לאירועי הצופים כשיכל, וכולם ציפו לראות אותו. הוא מאוד אהב את התנועה ואת החבר'ה. הטרגדיה הנוראית הזו לא נתפסת, זה אסון נוראי".
אם נוספת, שבתה למדה עם שחר בתיכון שמעון בן צבי בעיר והיתה איתו בצופים, נסעה על מנת לקחת אותה מהצבא כדי שתוכל להשתתף בהלוויה. "היא הכל הזמן בוכה, לא מאמינה שזה קרה. שחר היה בחור מיוחד, אהוב על כולם, זה לא נתפס". 

לאחר התקרית, פונה סטרוג לבית החולים כשהוא במצב קשה, אך שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הנחה על הקמת ועדת חקירה להפקת לקחים מהאירוע בראשות מפקד "עוצבת השרון", אלוף-משנה בצלאל שנייד.