שמונה חודשי מאסר וקנס בסך 5,000 שקלים הוטלו הערב (רביעי) על עהד תמימי, שהורשעה בהסתה, תקיפת חייל והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זאת לאחר שנחתם הסדר טיעון בעניינה, במסגרתו היא הודתה בארבע עבירות מתוך 12 שבהן הואשמה בכתב האישום.



מעורכת דינה, גבי לסקי, נמסר בעקבות ההחלטה כי "אחרי חודשים של פארסה משפטית התביעה הצבאית הבינה שהיא צריכה למחוק את כל סעיפי האישום מכתב האישום של עהד שקשורים ליידוי אבנים ונשארנו עם כתב אישום רזה מאוד, במסגרת בית המשפט של הכיבוש שהחליט להשאיר את המשפט מאחורי דלתיים סגורות. מדובר בהישג שיבטיח שנערה צעירה לא תהיה זמן ממושך מאחורי סורח ובריח. היא תמשיך לחיות תחת כיבוש אך לא תהיה יותר בכלא".



כזכור, תמימי תועדה כשהיא תוקפת חייל בפתח ביתה בכפר נבי סאלח במהלך הפגנות אלימות שנערכו בכפר. בתיעוד, שצילמה אמה של הצעירה, נראות היא ואחותה מתקהלות סביב שני חיילים והצעירה בת ה-17 אף סוטרת לאחד החיילים ובועטת בו. לאחר פרסום הסרטון מספר ימים אחרי התקרית, נעצרה תמימי ובהמשך גם קרובות משפחתה.



בינואר הוגש נגדה כתב אישום בגין תקיפת קצין וחייל צה"ל ובגין חמישה אירועים נוספים בהם תקפה משרתים בכוחות הביטחון, זרקה לעברם אבנים, איימה עליהם, הפריעה להם למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן.



כמו כן, הוגש לבית הדין כתב אישום נגד נרימאן תמימי, אמה של עאהד, בגין מעורבותה באירוע התקיפה ובאירוע נוסף בו השתתפה עם בתה בשמונה בדצמבר 2017, ובגין הסתה לביצוע פיגועים בפייסבוק. באסם תמימי, אביה של עהד, מסר: ״הראינו היום שישראל אינה בלתי מנוצחת והלחץ שמאבקנו מפעיל עליה נושא פרי. זה עדיין שערורייתי שאשתי ובתי יצטרכו להיות כלואות למשך 8 חודשים אבל זהו פרצופו האמיתי של הכיבוש. החייל הישראלי אלאור אזריה שהרג אדם בדם קר ירצה רק חודש יותר מבתי, שסטרה לחייל״.



תמימי הפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני מאז שהסרטון שבו הופיעה הפך לוויראלי. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות ונפתח קמפיין ברשת הקורא לשחרורה מהמעצר הישראלי. אביה של תמימי הצדיק את פעולתה בראיון. "אני סבור כי כל עוד הכיבוש קיים הסצנה הזאת תחזור שוב ושוב בחברה הפלסטינית", אמר האב באסם, שהוסיף: "לא נשתוק לנוכח הכיבוש הזה".



הצעירה הפלסטינית אף עמדה במרכז סערה ציבורית, לאחר שהאמן יהונתן גפן הביעה בה תמיכה ברשת, תוך השוואתה לאנה פרנק וחנה סנש, ולאחר מכן התנצל על דבריו. בעקבות דבריו שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה לא לשדר את שיריו בתחנת גלי צה"ל.