שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (חמישי) לסערה ולקרבות האגו שהחלו עם אישור הפרסום כי ישראל היא האחראית לתקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007, וטען כי לא הוא ולא הצנזורית הראשית אריאלה בן אברהם ציפו להתנהלות כזאת מצד בכירי מערכת הביטחון. "מלחמת הקרדיטים, שבה בכירים לשעבר שופכים את כל סודות המדינה בכל כלי תקשורת אפשרי, מביישת את המבצע עצמו, שהיה מבריק, ואת החלטת הקבינט. הצנזורה קיבלה החלטה נכונה מקצועית, אבל לא צפינו שמלחמת הקרדיטים תגיע לרמות כאלה", אמר השר.



כשנשאל ליברמן האם הוא ראה פגיעה בביטחון המדינה, אמר ליברמן כי הוא מודה לבן אברהם על עבודתה והוסיף: "אתה לא רואה מה נפסל בימים האחרונים, רק בזכות הצנזורה שמרנו על כמה סודות מדינה כמוסים ביותר, הצנזורים עושים עבודה סיזיפית ויוצאת מן הכלל ללא הערכה. בשנים האחרונות, בכירים לשעבר במערכות ביטחון למיניהן זה דבר בלתי נסבל".

בחר צד. אולמרט וברק, צילום: רוני שיצר, פלאש 90
בחר צד. אולמרט וברק, צילום: רוני שיצר, פלאש 90


"מתכוון לפנות לשופטי עליון לבחון התנהלות ה'לשעברים'"

בתשובה לשאלה, האם נגרם נזק ב-24 השעות מאז הפרסום, ענה השר: "חד וחלק כן, דיברתי עם כה וכמה אנשים, גם פרשנים, וכולם באותה הדעה שנחצו קווים אדומים, זאת מגמה שהולכת וגוברת, ואני מתכוון לדבר עם כמה משופטי בית המשפט העליון לשעבר ולבחון אופציה לבחינת התנהלות ה'לשעברים'. אני בכוונה לא רוצה לדבר על שמות, על פרסומים ספציפיים. אח"כ נשאל ליברמן מדוע הוחלט אם כן לפרסם את הממצאים, הוא הסביר כי הדברים פורסמו בעבר, גם על ידי נשיא ארצות הברית בזמן התקיפה, ג'ורג' וו. בוש, ולכן מקצועית היה מקום לפרסום, אך הוסיף: "לא דמיינו שהאגו יוביל למלחמת גוג ומגוג, הקרדיט מגיע ללוחמים, לטייסים לכולם".

בנוגע למלחמת הקרדיטים הספציפית, בין ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, לשר הביטחון באותה התקופה, אהוד ברק, ציין ליברמן שהיה בקבינט אז ואמר כי הקרדיט מגיע לאולמרט. "אני לא אכנס לשום ויכוח, היה מבצע מבריק והקרדיט מגיע ללא ספק לראש הממשלה, לכל זרועות הביטחון, גם לאנשים שביצעו את הפעולה", הוא אמר.

לבסוף ציין ליברמן כי התקיפה בסוריה הייתה נכונה, וצריכה לאותת לאיראן על נחישותנו למנוע התחמשות גרעינית ממדינות עוינות. "בוא נדמיין אם ישראל לא הייתה משמידה כור בסוריה" אמר שר הביטחון, "לו ישראל לא הייתה משמידה את הכור, בתחילת המלחמה לסוריה כבר הייתה יכולת גרעינית. במצב האיראני המצב חמור יותר. כל השאיפה והאמביציה האיראנית, זה הדבר העיקרי שמאיים על שלום העולם ועל ישראל, אנחנו מחוייבים למנוע מהם נשק גרעיני ונעשה הכל, השמדנו בעבר כור בעיראק, בסוריה, וכדאי ללמוד את הלקח" סיים ליברמן את דבריו.