ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי, אמר היום (ראשון) כי איראן שולחת "חץ שיעי שמפלח את כל המזרח התיכון" הסוני ברובו וכי יש לאחד את המעצמות כנגד האיום שנשקף מהמשטר האסלאמי. האלוף הלוי דיבר בוועידת "ישראל, סיפור הצלחה" בבנייני האומה בירושלים.
"איראן שולחת חץ שיעי שמפלח את המזרח התיכון, לכן רתימת המעצמות היא אינה רק אינטרס ישראלי, אלא של כל המזרח התיכון", אמר ראש אמ"ן. לגבי החזית מול חיזבאללה, ארגון הטרור השיעי הנתמך על ידי טהרן בלבנון, הלוי אמר כי "ישראל משמרת יכולת גבוהה מאוד בחזית הצפונית, אך אין לישראל כל כוונות התקפיות מול מדינת לבנון".
הלוי הסביר על עבודת אגף המודיעין של צה"ל ועל שיתוף הפעולה עם גופי הביון האחרים. "בעידן המידע והידע - ינצח מי שישיג יותר מידע, נתונים בזמן אמת. לשמחתינו צה"ל חזק מאוד בתחומים אלו", אמר. "אין לנו את הפריבילגיה לעבוד לבד. אני גאה מאוד שיחסי אמ״ן עם עמיתיו במוסד ובשב״כ פורחים מתמיד. המרוויחים האמיתיים הם אזרחי ישראל".

 
האלוף הרצי הלוי. צילום: ניר סלוטו
האלוף הרצי הלוי. צילום: ניר סלוטו

האלוף סיכם: "בשבעים השנים הבאות ישראל תמשיך להגדיל את הפער בין שכניה ואויביה. השילוב של עליונות מודיעינית ויכולות מבצעיות הוא נכס אדיר. מי שישלוט בזרם המידע, ישלוט בגורלו - לישראל תנאי הפתיחה אולי הטובים ביותר לכך".