יום שישי הקרוב, בזמן שעם ישראל יהיה בהכנות האחרונות לליל הסדר, עשוי להיות נפיץ מאוד באזור הגבול, בשעה שבה צפויים מאות או אלפי פלסטינים לנסות ולחצות את גדר ההפרדה לכיוון ישראל, במה שעשוי להתפתח לתקרית חריפה מאוד, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה הסברתית. היום (ראשון) ראיינה איילה חסון את תת אלוף במיל. צביקה פוגל, שזעם על הדרג המדיני והטיפול שלו באירוע, וטען כי יש לעבור מהגנה להתקפה.



"אין שקט באזור הזה, וזה לא אירוע שנמצא מתחת לרדאר, ואנחנו כל הזמן מגיבים. אנחנו קרובים לליל הסדר ולצעדה שאותה מבטיחים הפלסטינים שבה יגיעו עשרות אלפים אל הגדר. אני לא רוצה לחכות שזה יתממש. צריך לעשות משהו לפני שהמצב הזה יקרה, צריך להגיע למצב שאני לא מעמיד חיילים בפני הברירה של לירות במפגינים נשים וילדים שחוצים עכשיו את הגדר, את זה אני חייב למנוע". 
במהלך כל הראיון ניסתה איילה חסון להתעמת עם פוגל, מה שגרר לא מעט עקיצות בין השניים, כשלאחר מכן הוסיף פוגל: "הדרך היא להקדים תרופה למכה. הבוקר היו צריכים להתעורר ברצועת עזה למציאות חדשה, שבה אנחנו שולטים במצב ובשטח, נכנסים פנימה, ומתחילים לפגוע בכל מי שמאיים עלינו. אנחנו לא יכולים להמשיך לסבול חציית גדרות. 

"אני רוצה שנחסל את האיום החמאסי ברצועת עזה, אי אפשר כל 4 שנים לחיות לפי מבצע יזום על פי הרצון של הצד השני, אי אפשר לחכות שתוקם עוד מנהרה ולראות אם היא תקרוס או לא תקרוס. שיהיה לנו מזל אם הרקטה תיפול וכיפת ברזל תיירט אותה. אנחנו לא רוצים לשנות את המציאות, אנחנו פוחדים לשנות אותה".

חזבאללה עם מאות אלפי טילים, למה שלא נתקוף שם גם?
"מי אמר שלא נתקוף? זה מה שאני אומר, זה מה שצריך לעשות. ביום שישי הקרוב נשב סביב שולחן הסדר, ועשרות אלפים יעברו את הגדר ואז נדבר על מה שקרה. אני לא מוצא פתרון אחר, אם יש פתרון אחר - אני אשמח". 
זה מה שאנחנו רוצים? להכניס חיילים לעזה? כל דבר אחר עדיף.
"אני לא מחרחר מלחמה, כל פתרון שאינו כניעה מבחינתי מקובל, אבל אף אחד לא מצליח למצוא את הפתרון הזה, בצד השני נמצאים אנשים שלא רוצים לשבת איתך על שולחן המשא ומתן". 
גם בצד השני לא רוצים שיפגעו בנו. הם רוצים שלא ניפגע. בסוף אתה במציאות שאתה יודע שאתה מוקף באויבים
"אין מציאות שהם מכניעים עד הסוף וזהו זה. הם לא יכירו בנו, אז בואו נהיה חזקים וננצח. אנחנו לא חזקים, ואנחנו לא מנצחים, והצד השני מרשה לעצמו כל בוקר לנסות. אני לא צריך לנצח אוכלוסיה של מיליון אנשים ותלויה בחסדם של מנהיגים רוצחים. החיים לא שחור ולבן, אבל הפתרונות הם שחור ולבן. או שניצחת, או שלא, אנחנו במזרח התיכון". 
לסיכום הוסיף: "אני מציע שנייצר שם אלטרנטיבה, וצריך לגרום לצד השני להבין שאתה מנצח. אל מול חמאס וחזבאללה אנחנו לא מנצחים. אפשר לא להודות בזה, אפשר להיות בת יענה, אחת נשלטת על ידי חמאס ואחת על ידי חזבאללה, הן הופכות להיות ריבוניות, ואנחנו מתעלמים. מקבלי ההחלטות בישראל מתעלמים. הממשלה שלנו מתעלמת מהעובדה שלצידנו קמו שתי מדינות שלא מתוך רצוננו, שלא מתוך תמיכה בינלאומית. אנחנו צריכים לשלם אותו כשאנחנו היוזמים, ולא המותקפים".