הישראלים אוהבים לנסוע לחו"ל בחופשת הפסח, אבל לפי המטה ללוחמה בטרור, מפת המדינות הבטוחות לישראלים מצומצמת מאוד. המטה פרסם היום (ראשון) את רשימת אזהרות המסע לקראת חג הפסח. בנוסף למדינות אליהן אסור לישראלים לנסוע על פי חוק, משום שמדובר במדינות אויב, כמו איראן, עיראק, סוריה וערב הסעודית, ישנן המדינות שהמטה ממליץ לישראלים שלא לנסוע אליהן. 



במטה אומרים כי התקופה הנוכחית מתאפיינת בעיצובם מחדש של דפוסי פעולות הטרור ברחבי העולם. בהתייחסות לארגון המדינה האסלאמית, אומרים במטה כי "פעילות מדינות הקואליציה בראשות ארה"ב והחזית הרוסית בסוריה ועיראק נגד דאעש, אילצו את הארגון ואת פעיליו לצאת מגבולות מדינות אלו ולמקד את פעילותו כארגון טרור גלובלי".


עוד מזהירים במטה כי השנה החולפת עמדה בסימן ירידה בהיקף הפיגועים שהצליחה לממש "המדינה האסלאמית" ברחבי העולם, ככל הנראה נוכח הלחימה העיקשת בזירות ההתבססות המרכזיות של דאעש, לצד שיפור משמעותי במערכי המודיעין של גורמי הביטחון המקומיים ושיפור רמת האבטחה. לכן, מרב הפיגועים בשנה החולפת בדגש על מדינות המערב, היו למעשה ביוזמת תשתיות מקומיות או בודדים, אשר נכסו לעצמם את אידיאולוגיית הארגון. ההערכה הינה כי גם בתקופה הקרובה תימשך מגמה זו ועיקר החשש יהיה מפיגועים של מחבלים בודדים אשר קיבלו השראה מאידיאולוגיית הארגון.


 
גם ארגון אל קעידה ממשיך להוות איום, לדברי המטה ללוחמה בטרור, בכך שהוא מבקש לנצל את קריסת דאעש על מנת לחזור לקדמת הבמה ולהרחיב את זירות פעילותו בדגש למדינות המערב, אך עד כה מתקשה לממש זאת בפועל. פגיעה בישראל וביהודים עומדת במקום גבוה באג'נדה המוצהרת של הארגון.

כאמור, ברשימה הארוכה של מדינות שהמטה ממליץ לישראלים שלא לנסוע אליהן אפשר למצוא יעדי תיירות אהודים על ישראלים, כמו טורקיה, דרום תאילנד, קניה, חצי האי סיני, הפיליפינים ומרוקו. בין המדינות רבות ממדינות אפריקה, בהן תוניסיה, אלג'יריה, צ'אד, סומליה, סנגל. גם אזרבייג'ן, אינדונזיה ומלזיה נמצאות ביעדים המסוכנים.