למרות התקרית הבעייתית במהלכה חדרו מחבלים לעומק 20 קילומטר בשטח ישראל והחשש ממהומות סביב הגדר ביום שישי הקרוב, בצה"ל מתכוונים לצמצם תקנים במרכיבי הביטחון סמוך לגבול, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורת "החדשות". הדבר כמובן מעורר חשש בקרב היישובים המדוברים, בהם צאלים, ואלו דורשים לא רק לבטל את ההחלטה אלא גם לפעול לתגבור האבטחה.

בפיקוד העורף פנו ליישובים שנמצאים בטווח שבע עד 40 קילומטר מגדר הגבול, והודיעו להם כי התקצוב של מערך האבטחה הכולל שמירה, כיתות כוננות, גדר היקפית, אמצעי תצפית ואמצעי ביטחון נוספים - ייפסקו.

מוקדם יותר היום התפרסמו סרטוני האבטחה של היישוב צאלים בהם ניתן לראות את המחבלים שחדרו הבוקר מרצועת עזה עם רימונים וסכינים מסתובבים במשך דקות ארוכות סמוך לשער היישוב הפתוח, בלי שניגש אליהם איש. בועז קרצ׳מר, יו״ר קיבוץ צאלים אמר כי "מסרטוני האבטחה של הקיבוץ שברשותנו רואים בברור שהמחבלים הסתובבו במשך דקות ארוכות בסמיכות לשער הישוב הפתוח לרווחה באין מפריע. במזל נמנע היום אסון בישוב. צאלים מרוחק אמנם 20 ק"מ מהגבול ואינו מוגדר בתוך ׳עוטף עזה׳, אך זה לא הפריע למחבלים להגיע עד לפתחו". 

"הדבר מערער את תחושת הביטחון של התושבים", הוסיף, "בפרט על רקע כך שהישוב נעדר מכל מרכיבי הביטחון כמו בישובי העוטף שנמצאים באותה מועצה. אנו מצפים מהמדינה לראות באירוע נורה אדומה שהמרחק השרירותי שנקבע לעוטף עזה אינו רלוונטי עוד ויש לחזק את מרכיבי הביטחון גם בישובים המרוחקים, כולל סיוע ומימון משרת הרבש"צ, כיתת הכוננות, צוות חירום ישובי וכל שאר המרכיבים. ויפה שעה אחת קודם".