ישראל ממשיכה להתכונן ל"צעדת השיבה": חברת החדשות דיווחה הערב (רביעי) כי המשטרה וקציני הביטחון האזוריים ביישובי עוטף עזה הנחו את תושבי היישובים לשאת עליהם את נשקיהם האישיים במקרה של חדירה לישראל ואף ליישובים בהם הם מתגוררים. בהנחייה התבקשו "מתנדבים אשר מחזיקים נשק מתבקשים להגיע איתו לבתי הכנסת בערב החג", וזאת בשל החשש כי הצעדה ההמונית מעזה תגלוש לשטח ישראל ומתוך מטרה שאם אכן פלסטינים ייכנסו לשטחי היישובים, יוכלו אותם התושבים לשמש כתגבור כוחות נוסף.



במקביל לכך, וכחלק ממאמצי המניעה, פנה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, אל תושבי הרצועה דרך ערוץ הטלוויזיה האמריקאי בערבית "אל-חורה", והזהיר את תושבי הרצועה מפגיעה בגדר או בניסיון לפרוץ לשטח ישראל. "אני רוצה לומר לגבי ההפגנות, אותן אני מכנה 'הפגנות אנרכיה (פאודה)', ולא 'הפגנות יום האדמה', שאנו ננקוט בצעדים קשים ונוקשים נגד כל ניסיון של מפגינים להגיע ולנסות לפגוע בגדר הביטחון או שינסו לפרוץ לתוך שטח ישראל", אמר מרדכי, והוסיף כי "התגובה הישראלית תהיה חזקה, ולא רק נגד המפגינים; כל האופציות על השולחן".



"הזהרנו בעלי חברות אוטובוסים שננקוט נגדם בצעדים"



לשאלת המראיין האם ינקטו צעדי ענישה נגד בכירים בעזה? השיב אלוף מרדכי כי "בצה"ל מתכוונים לעשות הכול כדי למנוע הפגנות אלימות והפגנות טרור",והוסיף כי "בשעות האחרונות יצרנו קשר עם יותר מ-20 מנהלים של חברות אוטובוסים, שחמאס שילם להם כדי לעודד אנשים שלא רוצים לצאת מהבית ולהשתתף בהפגנות האלימות האלה. הזהרנו אותם שכל מי שישתמש באוטובוסים כדי להגיע להפגנות האלימות, ינקטו צעדים אישיים כנגדו ונגד החברה שבבעלותו".

לבסוף האשים האלוף מרדכי את חמאס במצבה הכלכלי הקשה של רצועת עזה, תוך שהוא מציין את מאמצי ישראל לסייע לרצוע, בשיתוף עם המדינות התורמות בעולם. "ועידות הסיוע חשובות מכיוון שחמאס נכשל – נכשל בכלכלה, נכשל בניהול של עזה, נכשל בהסכם הפיוס ונכשל גם בפרויקט הצבאי הטרוריסטי, כאשר השקיע את כל המיליונים שלו מתחת לאדמה במנהרות", והוסיף כי "יש לנו מידע לפיו חמאס – אחרי שראה שכל האופציות שלו נסגרו – מנסה לפתוח קו (ישיר) עם טהראן, עם כוח "אלקודס", עם האיראנים, כדי להבריח כסף וסיוע שמגיע, למרבה הצער, לתוך רצועת עזה".