עוד פסח בלי אברה מנגיסטו: משפתו של הישראלי המוחזק כבר שלוש שנים וחצי בידי חמאס ברצועת עזה הקימה אתמול מאהל מחאה מול בייתו של ראש הממשלה בירושלים, במטרה להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות ולהביא לשחרור. אחיו של אברה, אילן, אמר היום (שני) ברשת ב', כי "אנחנו נמצאים בחג החירות, הזכות הבסיסית. יצאו לחופשה ושכחו את אברה, שנמק שלוש וחצי שנים, זה היום השני שלנו פה. אין ספק שזה מקרה אנושי, צריך יותר מעורבות וכדרכו של אוהל מחאה יש יותר תנועה, ויש פחות. יש היענות מכל המגזרים, ואנחנו מקווים שזה ילך ויגדל". 

אילן המשיך והאשים את הממשלה בחוסר מעש על מנת להביא לשחרור אחיו: "לצערי במשך שלוש וחצי השנים האלו היו מילים יפות, וחוץ מזה שום דבר. אף אחד לא לקח את הנושא האנושי, הם עובדים לפי רחשי ציבור, אם הציבור יתמוך, הם גם יעזרו". 
יותר מ-1300 ימים אתם לא יודעים מה קורה איתו.

"לצערי אין לי הסבר, אבל המשפחה חיה בחוסר ודאות, ויש פה מקרה הומניטארי: אדם שחצה את הגבול בטעות, והממשלה נרתעת לדרוש את הזכות הכי בסיסית". 
פניתם לגורמים בינלאומיים?
"נפגשנו עם הרבה זכויות אדם, באו"ם, בממשל האמריקאי, יש את אותן תשובות, אבל בלי לחץ ממשלתי ושרים, שום דבר לא יתקדם". 

בתחילת החודש פורסם סרטון של מנגיסטו חוצה את הגבול לרצועת עזה. מדובר בסרטון שהמשפחה קיבלה בקיץ האחרון, בזמן אמת ביום בו אברה חוצה את הגבול, שככל הנראה צולם על ידי מצלמת תצפית כלשהי. ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין סיפר בתוכנית: "אחד הדברים שעוררו אצלי תחושה מאוד עמוקה של חוסר נוחות,  זה הנחישות האדירה שטבועה בשפת הגוף שלו. שכאילו הוא יודע לאן הוא הולך, אבל ברור שהוא לא יודע לאן הוא הולך. הוא ופשוט הולך בנחישות לשום מקום. אברה מגיע לגדר הגבול טיפה נבוך ומחפש איך יכול לחצות אותה, אז הוא נעצר ונמצא כבר על הגדר".