נהג בן 30, החשוד בגניבת רכב, פגע הבוקר (שלישי) בטרמפיאדה בצומת גיתי אבישר שבמרחב החטיבה המרחבית "אפריים" באזור יהודה ושומרון (איו"ש), ניסה להימלט ונורה על ידי כוח צה"ל שהיה באזור וסבר כי מדובר בניסיון פיגוע. בתחילה הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ומאוחר יותר מת מפצעיו. זהות הנהג ורקע לאירוע בבדיקה. מלבד הנהג אין נפגעים באירוע.



דובר צה"ל הבהיר מאוחר יותר את פרטי האירוע. בהודעה שפרסם נאמר כי "מבירור עולה כי התנהל מרדף אחרי רכב גנוב, במהלכו נהג הרכב התנגש חזיתית בטרמפיאדה, יצא מהרכב והחל לברוח. חיילים שעמדו בסמוך לנקודה הבחינו בחשוד וירו לכיוונו. הנהג קיבל טיפול רפואי במקום ומת מאוחר יותר מפצעיו. האירוע מתוחקר".



יש לציין כי רק לפני כשלושה שבועות קצין וחייל צה"ל נרצחו ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני קשה בפיגוע דריסה שאירע בכביש 585 שבשומרון, בין מבוא דותן לחרמש.



על פי העדויות, הנהג הפלסטיני האיץ אז את רכבו כשראה את ארבעת החיילים ופגע בהם. הנהג הפוגע נמלט מהזירה ומאוחר יותר נלכד ופונה במצב קל לבית החולים בלינסון. אתמול החייל שנפצע באורח קשה באירוע יצא מכלל סכנה וחל שיפור במצבו. 



לפי חקירה ראשונית שביצעו אז גורמי הביטחון בשטח, הרכב הפוגע לא עצר אלא האיץ במטרה לפגוע בצעירים, מה שהעלה את ההשערה שאושרה לאחר מכן, כי מדובר בפיגוע טרור.