״חמאס מתכנן מחר לבצע פיגועים״, כך אמר היום (חמישי) דובר צה״ל, תת אלוף רונן מנליס, בתדרוך לכתבים. לדבריו, רוב הפצועים עליהם מדווח משרד הבריאות ברצועת עזה נפגעו מגז מדמיע, ואילו רוב 19 ההרוגים עליהם מדווח - הם פעילי טרור. ״חמאס ניסה להביא אנשים לגדר, ולבצע פיגועי טרור נגד כוחותינו ונגד הגדר, כולל כניסה לשטחנו״, הוסיף דובר צה״ל. ״טיפלנו במקביל בחמישה מוקדים, כאשר לכל מוקד הגיעו בין 7000-13000 אזרחים, ובהם פעילי טרור. אחד מהם מ״פ נוחבה שנהרג בקרני, והוא פעיל טרור״.
 
תצפיות אחר המחבל החמוש שהיה בדרכו לבצע פיגוע בסמוך לגדר
דובר צה״ל הדגיש כי הרמטכ״ל רב-אלוף גדי אייזנקוט, הביע היום הערכה רבה לכוחות ולמפקדים. ״אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקרה במהלך השבוע ויקרה מחר״, הדגיש מנליס. ״זה כולל ניסיונות לבצע פיגועים, כולל פיגועים נגד הגדר או תשתיות ביטחוניות. אין שום כוונה לתחם את התגובה למרחב הגדר״. דובר צה״ל התייחס לשאלת ״מעריב״ גם לתגובות הבינלאומיות, והדגיש כי ״אנחנו ארגון לומד, מתחקר את עצמו. כבר 70 שנה שאנחנו לומדים לקחים״.


סוכל פיגוע בגדר

בתוך כך, דובר צה"ל אישר לפרסום תיעוד וידאו של מעקב תצפיות אחר מחבל חמוש שהיה בדרכו לבצע פיגוע בסמוך לגדר בגבול רצועת עזה אמש, וחוסל על ידי כוחות צה״ל. על-פי גורמים פלסטיניים שפינו את המחבל, הוא נשא נשק, רימונים ומטען נפץ. המחבל נראה בסרטון כאשר הוא צועד בשטח פתוח ואוחז בידיו רובה סער.