סרטון פלסטיני שפורסם הערב (שישי) בערוץ "פלסטין אל יום" חושף תמונות דרמטיות מהעימותים האלימים שהתרחשו היום, כחלק מ"מחאת הצמיגים" סמוך לגבול רצועת עזה. בתיעוד המדובר נצפה אחד המפגינים הפלסטינים כשהוא מחזיק בידו חפץ, מנסה לחצות ככל הנראה את גדר המערכת, ונורה על ידי כוחות צה"ל שנכחו באזור, כך לדברי הפלסטינים. 



כ-20 אלף תושבי רצועת עזה לקחו היום חלק בהפגנות, במסגרתה צעדו אל עבר גדר הרצועה. במהלך האירועים שבעה מפגינים, בהם חוסין מוחמד מאד בן ה-16, נהרגו, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שמסר גם כי כ-922 אחרים נפצעו, בהם שבע נשים, 31 ילדים וחמישה נפגעים באורח קשה. הרוג נוסף, לפי פרסומים זרים, הוא אחמד שבאת, פעיל בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.



מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר הגיע אף הוא לאזור חאן יונס במהלך המהומות, ואמר: סינוואר: "עזה לא תגווע ברעב ולא תוותר על הפרויקט הלאומי. אם נתפוצץ יהיה זה על הכיבוש".



מלבד זאת, טען כי "יש לשמור על תהלוכות השיבה וכי מזימת המצור וההרעבה נכשלה ולא הצליחה להביא את העם לצאת נגד ההתנגדות. הציבור בעזה יצא נגד הכיבוש ולא נגד ההתנגדות. ‏אנחנו הולכים בדרכו של יאסר ערפאת לצאת נגד הכיבוש".