בצל האירועים האלימים שהתרחשו במהלך "מחאת הצמיגים", שאירעה בסוף השבוע האחרון בגבול עזה, ובעקבות דרישת חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) לחקור את הירי שבוצע לעבר עיתונאי פלסטיני שנהרג במהומות, אמר הבוקר (ראשון) בגל"צ שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "מדובר בצביעות נטו". כמו כן, ליברמן ציין כי צה"ל "אנחנו יכולים להשאיר את הכוחות סמוך לגדר במשך שנתיים, אם נצטרך".



"הדרישה לחקור את הירי בעיתונאי הפלסטיני היא צביעות, מצעד האיוולת שאנחנו רגילים אליו", קבע השר, שהסביר: "בסוריה נהרגו עד כה חצי מיליון איש, ורק בסוף השבוע האחרון נהרגו כ-40 בני אדם. לא שמעתי מילה מחברת הכנסת קסניה סבטלובה. בסודן ובעיראק נרצחו מאות אלפים, ולא שומעים שום ציוץ ושום דרישה, ולכן זה ברור שמדובר בצביעות נטו. זה בדיוק כמו שהמועצה לזכויות האדם מקבלת חמש החלטות נגד מדינת ישראל ולא נגד קוריאה הצפונית, סוריה וסודן".



הוא הוסיף כי "ראינו עשרות מקרים שבהם פעילי חמאס מחופשים לאנשי הסהר האדום ולעיתונאים. ראינו גם עיתונאי שמתקרב לגדר ומפעיל רחפן, ובמקרה כזה לא ניקח סיכון. פנינו למפגינים באנגלית ובערבית על מנת שלא יסכנו את עצמם. במצעד הטרור שראינו לא היו אזרחים תמימים, כולם היו אנשי חמאס".



הפגנה בעזה. "נשאיר כוחות על הגדר במשך שנתיים אם נצטרך". צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
הפגנה בעזה. "נשאיר כוחות על הגדר במשך שנתיים אם נצטרך". צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90



על צמצום מספר ההרוגים בסוף השבוע האחרון, אמר: "הייתה ירידה במספר הנפגעים משום שהם הבינו שבנושאי הביטחון לא תהיה אצלנו שום פשרה. אין לנו בעיה להחזיק כוחות על הגדר. אנחנו יכולים להיות באזור הגבול גם שנתיים. אין לנו שום בעיה, אנחנו ערוכים למתיחות בשתי החזיתות".



מלבד זאת, הוא תקף את הביקורת על התנהלות צה"ל בתקשורת העולמית: "זפזפתי היום בכל מיני רשתות בינלאומיות, וראיתי כתבה בערוץ צרפתי, בה הובע עצב על כך שרוב הישראלים תומכים בצה"ל. ואני שואל - אם היו מנסים לפגוע בריבונות צרפת, איך היה הייתה מגיבה? איזה טענות יש לקהילה הבינלאומית? אני מופתע שאף אחד לא מדבר על כך שאנשי חמאס ניסו להלהיט את הרוחות. כל הנאומים ברצועה היו על השמדת מדינת ישראל ושום דבר על דו קיום. אז איך אנחנו צריכים בדיוק להתנהל?". 



ביקורת דומה הייתה לו על יחסה של הליגה הערבית למהומות: "אין ספק שנושא ההפגנות על הגדר מטריד את העולם הערבי, לא מבחינת הזדהות עם חמאס, אלא בשל העובדה שזה גורם לאי שקט בתוך המדינות הערביות. אבל איפה הליגה הערבית בסוריה, לוב וסודן?". 



בהתייחס להזמנת נשיא הונדורס לטקס המשואות, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "אני עוסק בביטחון ולא נכנס בעניינים שלא נוגעים לי, ואני מציע שכל שר יתעסק בתחום אחריותו. עם זאת, אני יכול לומר שזה כבוד גדול שמנהיג מדינה זרה מגיעה לישראל. יו"ר הכנסת ורה"מ מכירים אחד את השני הרבה שנים והם לא צריכים את המתחים האלה. אני בטוח שהם יגיעו בסוף לעמק השווה".