בעקבות הדיווחים על מתקפה כימית שביצע הבוקר משטרו של בשאר אסד בסוריה, טען היום (ראשון) ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין כי על ישראל "לפגוע בטייסת ההליקופטרים הסורית המטילה חביות נפץ".



בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, הציע בכיר המודיעין לשעבר דרכי פעולה שבהן על מדינות המערב לנקוט על מנת להתמודד בהצלחה עם תוקפנותו של המנהיג הסורי. ראשית כל, לדבריו, "חשוב שממשל טראמפ יחזור על מה שביצע לפני שנה ויפגע במערך הייצור והשיגור הכימי של אסד".



נקודה נוספת שאליה התייחס ידלין כי העובדה ש"חשוב שמדינת ישראל, בעיתוי הרגיש לפני יום השואה, תבהיר את עמדתה המוסרית מול הרוצח שלא מהסס להשתמש שוב בנשק השמדה המוני. במקרה זה האינטרס האסטרטגי הישראלי מצביע על אותו כיוון של חובתה המוסרית.



לבסוף, ציין, כאמור כי "נכון לפגוע ולקרקע סופית את טייסת ההליקופטרים הסורית המטילה חביות נפץ". הוא הסביר כי "גם בלי גז רעיל בתוכם זהו נשק טרור לא מדויק הפוגע בעיקר באזרחים".



לפי דיווחים ב"סקיי ניוז" בשפה הערבית, ובכלי תקשורת סוריים, כ-150 בני נהרגו במהלך האירועים שאירעו בעיירה דומא ובפרבריה הצפוניים שבאל-עוט'ה המזרחית.



ארצות הברית עוקבת אחר דיווחים על מתקפה כימית אפשרית בסוריה ורואה ברוסיה אחראית לנעשה אם יתברר כי אכן נעשה שימוש בנשק כימי, כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקאית. "ההיסטוריה של המשטר בשימוש בנשק כימי כנגד עמו שלו אינה נתונה לוויכוח", אמרה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון. "רוסיה בסופו של דבר נושאת באחריות לפגיעה הברוטאלית בסורים רבים מספור באמצעות נשק כימי".