שני פלסטינים שנפצעו במהלך העימותים על גבול רצועת עזה במסגרת "צעדת השיבה", עתרו היום (ראשון) לבג"ץ במטרה לאפשר להם לצאת מהרצועה לקבלת טיפול רפואי ברמאללה. בבקשתם, שהוגשה בעזרת עדאלה ומרכז אלמיזאן, טענו יוסף כרנז ומוחמד אלעג'ורי, שנפגעו מירי חי במהלך ההפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר, כי אם לא יועברו לטיפול רפואי ברמאללה, רגליהם ייאלצו להיכרת - וזאת בשל מחסור באפשרויות טיפול מתאימות ברצועה. 



עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה כתבה בעתירה כי  "שני העותרים מאושפזים בבי"ח שיפא במצב קריטי במחלקה לטיפול נמרץ וקיימת סבירות גבוהה מאוד שאם המשיבים לא יאשרו את מעברם לטיפול רפואי מיידי, רגליהם ייכרתו.  אין שום הצדקה עניינית לדחיית בקשת שני העותרים, שכן הם מרותקים בבית החולים במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. דחיית הבקשה היא אדישות לכריתת רגלי העותרים".



מפגינים פלסטינים ב"צעדת השיבה"
מפגינים פלסטינים ב"צעדת השיבה"



עוד הודגש בעתירה כי "לאור שליטתה האפקטיבית של מדינת ישראל ברצועת עזה, ובמיוחד במקרה דנן המתייחס לשליטת ישראל בגבולות, המשיבים מחויבים לקיים את השמירה על הזכות לחיים ולשלמות הגוף גם בהיותן זכויות חוקתיות המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. סירוב לבקשת העותרים יוביל לפגיעה בזכויות לחיים ולשלמות הגוף והוא מנוגד הן למשפט הבינלאומי ההומניטארי הן למשפט זכויות האדם הבינלאומי והן לעקרונות המשפט החוקתי הישראלי על פי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

כזכור, בשבועות האחרונים מתקיימות בגבול רצועת עזה תהלוכות והפרות סדר של פלסטינים לעבר הגדר, כאשר חלקם מנסים להשליך לעברה אבנים, בקבוקי תבערה ואף מטענים, וזאת במטרה לעבור לצד הישראלי. במסגרת העימותים, צלפים של צה"ל ירו במפרי סדר במסגרת ההפגנות ופצעו מעל ל-1,000 מהם, בנוסף לכך, כ-30 פלסטינים נהרגו במהלך העימותים, רובם פעילי טרור. לקראת העימותים הזהירו בצה"ל את המפגינים כי כל מי שיתקרב לגדר מסכן את עצמו.