חיל האוויר תקף בצפון רצועת עזה הלילה (שני), זאת ברקע איתורם של שני מטענים מאולתרים שהונחו אתמול על ידי שני חשודים סמוך לגדר המערכת בגבול הרצועה.



בצה"ל אמרו בעקבות האירוע כי הם "רואים בחומרה רבה את הניסיון שמוביל ארגון הטרור חמאס להפיכת מרחב הגדר למרחב לחימה תוך ניסיונות לפגיעה והשחתה של תשתיות הביטחון וההגנה. צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע".



אתמול היו עוד מספר תקריות ליד גדר המערכת, שבאחת מהן חצו שלושה פלסטינים את הגדר אל אדמת ישראל ונמלטו בחזרה לשטח הרצועה לאחר שכוחות צה"ל ביצעו לעברם ירי טנק, ככל הנראה מבלי שנפגעו. לא ברור אם מדובר במחבלים שתכננו לבצע פיגוע או לחבל בעבודות המכשול, או בפלסטינים שניסו לברוח מרצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי טנקים ירו 12 פגזים לעבר מרכז עזה. לא דווח על נפגעים. כן דיווחו כי אתמול פונו לבתי חולים תשעה פצועים שנפגעו בעימותים עם חיילי צה"ל ליד הגדר.
 

משרד הבריאות הפלסטיני הקים מרפאות ניידות בסמוך למחנות, ולשם הובאו רופאים ואחיות כדי לטפל בפצועים. עוד אתמול, שני פלסטינים, שנפצעו בעימותים על גבול רצועת עזה במסגרת "צעדת השיבה", עתרו לבג"ץ בבקשה לאפשר להם לצאת מהרצועה לקבלת טיפול רפואי ברמאללה. 
 
בעתירתם, שהוגשה בעזרת ארגון עדאלה ו"מרכז אל־מיזאן לזכויות האדם", טענו יוסף כרנז ומוחמד אלעג'ורי כי נפגעו מירי חי בהפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר וכי אם לא יועברו לטיפול רפואי דחוף ברמאללה, יש סכנה לכריתת רגליהם, בשל מחסור באפשרויות טיפול הולמות ברצועה.