שעות לאחר שבסיס חיל האוויר הסורי בחומס הותקף מבלי שאף צד נטל אחריות לתקיפה, מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במילואים איתן בן אליהו, עלה לשידור בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, והתייחס לאירוע: "היחידים שהיו יכולים לתקוף בסוריה הם האמריקאים או הישראלים. האזור הזה כבר הותקף על ידי ישראלים בעבר וגם אני פיקדתי על תקיפה באזור הנ"ל. את הטילים ששוגרו היה ניתן לשגר בשתי צורות - דרך כלי שיט או מהאוויר. אם האמריקאים היו מבצעים את זה לא הייתה להם סיבה להכחיש אלא ליהפך, הם היו מתגאים בתקיפה לאור כל שמתרחש במזרח התיכון בתקופה האחרונה".


 

האלוף המשיך ואמר כי"מדובר בתגובה מהירה מאוד של מדינה לאירועים שקרו בסוריה", והוסיף: "לארצות הברית היה קשה מאוד להגיב למתרחש בסוריה במהירות שכזו, אלא אם יש לה כלי שיט או מטוס שנמצא כעת במזרח התיכון. המסקנה שלי היא שמדובר בתקיפה ישראלית". כשנשאל על האינטרס הישראלי לתגובה בסוריה השיב: "המטרה של ישראל היא למנוע התבססות איראנית בסוריה. הבסיס שהותקף הפעם הוא אותו בסיס שממנו יצא המל"ט לפני כחודשיים. כשנוצר ריק וכל העולם מבין שנוצר מעשה נורא ואיום ומסרב להגיב אז ייתכן שישראל בחרה להתערב.

אפשרות נוספת אותה העלה בן אליהו היא כי ייתכן שישראל החליטה לתקוף בגלל ההתקפה הכימית של אסד על אזרחיו. על פי הדיווחים, המקום שהותקף הוא שדה תעופה צבאי וייתכן שמדובר באותם מטוסים ומסוקים שהטילו את הנשק הכימי. "בדרך כלל כשמותקפים יעדים ממוקדים אנחנו לא שומעים על נפגעים, הפעם ישנם מספר נפגעים. אין לי ספק שיש קשר בין התקיפה האווירית למתקפה הכימית של אסד. אי אפשר היה לאפשר לתקיפה הזו לחלוף ללא תגובה" סיים בן אליהו את דבריו.

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן