שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר (שלישי) כי הוא מסרב לגנות את החיילים שהופיעו בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובוואטסאפ,  בו נראה כוח של צה"ל סמוך לגדר המערכת, כשהוא מתעד ירי במפגינים פלסטיניים, אשר נמצאים סמוך לגדר ברצועת עזה. "אני מסרב לגנות את חיילי צה"ל בסרטון", אמר השר בנט בראיון לגלי צה"ל. "לשבת בתל אביב ולגנות לוחמים זה לא רציני. אני מגבה את כל חיילי צה"ל".

בתשובה לשאלה אם האמירות שנשמעות במהלך הסרטון לא מטרידות אותו "כשר החינוך", אמר בנט כי הוא "מסרב להתלהם" וכי הוא "מגבה את כל חיילי צה"ל". השר הוסיף: "אנחנו מתחילים לשפוט חיילים לפי איכות השיח? השתגענו? לשבת ולהגיד כי הם מתבטאים בצורה לא מספיק אלגנטית, זה לא רציני. לשפוט אותם כשהם עוסקים בהגנה על גבולותינו זה לא רציני".
תיעוד ירי של צלף לעבר לעבר פלסטיני
במהלך הסרטון ניתן לשמוע את החיילים, כשהם מחלקים בינם לבין עצמם את המטרות שבהן צריך לפגוע במידה ויפרו את המצב, בעוד שאחד מהם גם מתעד פגיעה במפגין, ולאחר מכן את הריצה של עשרות המפגינים האחרים אליו, על מנת לפנות אותו מהשטח. 

בתחילת הסרטון, אשר מצולם כולו כמעט מכיוון הירי, הצוות מכין את עצמו לקראת המשימה, כאשר אחד מהמפקדים מוודא כי יש ללוחם כדור בקנה. לאחר מכן הוא נותן אישור ירי ואומר: "אתה עליו? סע, תן כדור". החייל, לעומת זאת, לא ממהר תחילה לבצע את הירי, שכן יש משהו שמפריע לו, ולאחר מכן מתברר כי יש גם ילד בסביבה, בו הוא לא רוצה לפגוע.
לאחר כמה כיוונונים, מגיעה הירייה של החייל, שפוגעת במפגין, ואז נשמע אחד החיילים צועק: "וואי איזה סרטון, יש. בן של זונה, איזה סרטון". לאחר מכן הוסיף: "תרוצו לפנות אותו, צילמתי את זה. פגעו למישהו בראש. צלם צלם". לסיכום הוסיף החייל המצלם: "איזה סרטון אגדה, הוא עף באוויר עם הרגל כזה, פגע לו ברגל השנייה. קחו יא בני זונות", סיכם.

נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90