על פי ההערכות, התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בבסיס T-4 נועדה לפגוע בבסיס מל"טים איראני ועל פי הפרסומים הזרים, הצמרת הביטחונית הישראלית דוחפת לקו התקפי מול איראן בסוריה. שר השיכון יואב גלנט התייחס לפרסומים בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "אני לא יכול לאשר את הטענות הללו. לישראל יש שלושה אינטרסים ברורים: שסוריה לא תהפוך למקפצה לאיראן עם נשק בלתי קונבציונאלי, לא נאפשר הקמה של צבא איראני על אדמת סוריה כי ברור לנו שהוא יכוון בעתיד לכיווננו ונמנע פתיחת חזית נוספת עם חיזבאללה בחסות איראן. כל אלו מהווים סכנה לישראל ועלינו לפעול כדי למנוע אותם. הקווים האדומים של ישראל ברורים ואנחנו פועלים כדי לשמור עליהם".


גלנט התייחס עם למעורבות האמריקאית בפעולה: "גם רוסיה וגם ארצות הברית מתייחסות אלינו ברצינות, ויש לנו קשר הדוק עמן. אנחנו מדברים עם כל הגורמים מעת לעת. שמעתי את דברי שר החוץ הרוסי ודברי השגריר על התקיפה ואני רוצה להזכיר לכולם שרוסיה רואה בסוריה חצר אחורית, הם עדיין תומכים בה ולכן לא הכל הם צריכים לדעת, לפעמים שתיקה היא החוכמה האמיתית".

לדברי האלוף במיל', "רוסיה וישראל אינן אויבות למרות התמיכה בצדדים השונים. כיום יש לנו את שיתופי פעולה הכי טובים שהיו עם רוסיה מאז קום המדינה ולכן אין לרוסים אינטרס ללכת נגדנו. זכרו שהצד השני עדיין לא מכיר בזכות של המדינה היהודית להתקיים ומעת לעת נוצרות מלחמות. אם לא נכין את עצמנו למלחמה הבאה אנחנו נשלם מחירים כבדים. עלינו לעשות זאת בצורה ראויה ורחבה".

כזכור, במהלך הלילה שבין שבת לראשון, הותקף בסיס חיל האוויר הסורי שבשליטת צבא אסד, ועל פי מקורות באופוזיציה הסורית, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, בהם גם איראנים. בסיס T-4 הוא בסיס חיל האוויר הסורי, שמוצבים בו גם חיילים איראנים, וממנו המריא המל"ט האיראני שיורט בשטח ישראל בתחילת חודש פברואר, ולאחר מכן הופצץ הבסיס. גורמים בממשל האמריקאי אמרו אתמול כי ישראל יידעה את וושינגטון מראש לפני התקיפה. 

עריכה: איתמר זיגלמן