שבעה אנשי צבא איראן נהרגו בתקיפה על בסיס T-4 בסוריה אתמול לפנות בוקר. כעת מגיעה התגובה של השלטונות בטהרן והן מכוונות היישר לאוזניים ישראליות. עלי אכבר וליאטי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר היום (שלישי) בביקור בדמשק, כי התקיפה על בסיס T-4 בסוריה היא "פשע ישראלי שלא יישאר ללא תגובה", כך דווח בערוץ אל מיאדין. וליאטי דיבר עם הגיעו לדמשק.



בנוסף, וליאטי אמר לסוכנות הידיעות אירנ"א כי "אנחנו מגנים על המקומות הקדושים ועל החופש של סוריה ושל העם הסורי". הוא שיבח את הפעילות של צבא סוריה באל ע'וטה, ואמר שהתסכול של המערב הוא שהביא אותו לטעון כי היתה מתקפה כימית בסוריה.

ואילו שר ההגנה של איראן, הגנרל אמיר חתאמי, אמר כי "לאויבים שלנו לא כדאי לבחון את היכולות ההגנתיות שלנו", כך על פי אתר אל מיאדין, המקורב לחיזבאללה. מחר יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבתו השבועית, ודיון גם בנעשה בסוריה

כזכור, בסיס חיל האוויר הסורי T-4 באזור חומס הותקף אתמול ובהודעה שפרסם הבא סוריה נאמר כי שני מטוסים ישראלים שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס הסורי, וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חמישה מהם. מקור בצבא סוריה הוסיף לסוכנות הידיעות סאנא כי מטוסי F-15 שפעלו בשמי לבנון ביצעו את התקיפה.

בתוך כך, הרוסים, שהופתעו מהתקיפה הישראלית, עוברים למישור הדיפלומטי וזימנה את שגריר ישראל במדינה, גרי קורן, לשיחה במשרד החוץ. מי שיפגוש את קורן הוא מיכאל בוגדנוב, סגן שר החוץ ושליחו של ולדימיר פוטין למזרח התיכון ולאפריקה. השניים אמורים לדון בהתפתחויות בסוריה, וביחסים בין המדינות. במשרד החוץ הרוסי אישרו כי קורן הוזמן לשיחה, אך במשרד החוץ הישראלי החליטו משום מה שלא לאשר את הפרסומים, ושמרו על שתיקה בתחילה, אך לאחר מכן אישרו את קיומה של הפגישה, כשהטענה היא כי מדובר בשיחה שהיא חלק מהקשר השוטף בין המדינות. בוגדנוב ייפגש גם עם השגריר הסורי, פרט לשגריר הישראלי.

אמש ביקש בכיר רוסי להרגיע את הרוחות סביב המתיחות בין מוסקבה לירושלים, ושיגר מסר לעבר ישראל בה טען כי אין משבר בין המדינות, אלא ניסיון להגיע להבנות שוב. לאחר התקיפה, דיווחה התקשורת הרוסית על שיחה בין מוסקבה וירושלים, בה דרש הקרמלין תשובה בדבר התקיפה שהתפרשה, לדבריהם, "כאקט של תוקפנות". סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה כי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען שהתקיפה האווירית על שדה התעופה הסורי היא התפתחות מסוכנת. "אני מקווה שארצות הברית מבינה זאת", הדגיש. "יש לדרוש כי תיפתח חקירה שתברר מי אחראי על התקיפה האווירית בחומס", סיכם.