לאחר שבשעות הצהריים יצאה צפירת ההרגעה בכל הנוגע לטקס המשואות ונאומו של נתניהו, מתברר כי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, רואה בפשרה הישג גדול, שכן, לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לשאת בו נאום ארוך, שעשוי גם להיות פוליטי. התראיין היום (שלישי) יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין בגלי צה"ל וניסה להגן על החלטתו לפשרה, בוויכוח צורם עם המנחים ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו.

"התנגדתי שכל ראש ממשלה ינאם", פתח יו"ר הכנסת והמשיך: "במקרה זה, בנימין נתניהו זה ראש הממשלה שאני מצביע לו, ותומך בו, אבל הגלגל יכול להסתובב, ואני יכול לדמיין את עצמי יושב את הטקס כששרון נואם בו אחרי ההתנתקות ומדבר על יישובי הדרום. איך הייתי מרגיש אז? יש שני דברים שהם הטעייה של הציבור - אמרתי שאני מתנגד לכך שראש הממשלה ינאם, והוא לא ינאם, הוא ישיא משואה ויגיד טקסט מכובד וקצר. כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. בין זה לבין נאום יש הבדל עצום וכולם מבינים את זה. הדבר השני הוא שכל סגל א' מוזמן לטקס, והוא הראשון בין שווים. לא אני ולא אף אחד אחר יכול להגיד שאם הוא יגיע, אני לא שם". 
"נכון שכתבתי שאם ראש הממשלה ינאם בטקס, לא אני ולא משמר הטקס יוכלו להיות בו. זה בגלל שהכנסת היא הריבון. היא מייצגת את כלל הציבור, לכן היא מובילה את הכנסת. אני סומך על יושרו והגינותו של ראש הממשלה על התכנים שיגיד בנאום, והדבר השני הוא שיש מתכונת של הדלקת המשואה, וכפי שאתם אומרים, הוא ידליק בשם כל ממשלות ישראל, כפי שנאמר בהודעתו, הוא יגיד לכבוד מה. הוא ידבר על חיילי צה"ל, על המצב הביטחוני, כפי שגם אני עושה את זה, בהדלקת המשואה. אין לי שום בעיה להודות בכישלונות שיש, אבל שמרתי על כבוד הכנסת ולא נכשלתי".


זה נראה שכשלת בקרב שגדול עליך?
"שמרתי על כבודה של הכנסת, גם שמרתי על כבודו של ראש הממשלה. רה"מ ישיא משואה ויגיד כמה מילים - בין זה לבין נאום יש הבדל עצום. אני סומך על יושרו והגינותו של בנימין נתניהו שלא ידבר על סוריה במהלך הדיון. אני מביע צער עמוק על עוגמת הנפש שנגרמה לאזרחים. זה לא לכבודי, אלא רק למען הכנסת עצמה. אזרחי ישראל מאוד שמחים לפשרה. אני סמוך ובטוח שרוב אזרחי ישראל יגידו שהם שמחים מזה, כי לכולם היתה כבר מועקה. אני ב-40 השנים האחרונות, מאז שהפסקתי להתאמן באיגרוף, לא עוסק בקטטות, אבל יצאתי לקרב לא פשוט".
לשאלה האם הוא לא חושב על הנשיאות, ועל כך שיאבד את תמיכתו של ראש הממשלה ענה: "אף אחד, אף פעם, בשום שיחה, לא בריאיון, לא בתדרוך, לא שמע ממני דבר על הנשיאות. אני נהנה ורואה את עצמי יו"ר הכנסת. הגנתי לא רע על כבודה".