תקיפה משמעותית שיוחסה לישראל ותקיפה אפשרית של ארצות הברית בתגובה לשימוש של אסד בנשק כימי הובילו להעלאת הכוננות של חיל האוויר ופיקוד הצפון. מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל") איתן בן אליהו, התייחס ב-103FM להיערכות הישראלית ולאפשרות לתגובה אמריקאית. "יש לנו זמן היערכות שהוא חשוב מאוד. ברגע שהאמריקאים מתמהמהים עלולים להיכנס גורמים נוספים שמטשטשים את אפקט ההרתעה", אמר. 
"לפני שאמריקה יוצאת למתקפה היא מנסה לשתף מדינות נוספות ובכך הופכת את התקיפה למסורבלת וקשה יותר. אני לא רואה את ארצות הברית פועלת כמו הרוסים ומתיישבת בשטח. ארצות הברית יכולה לבצע תקיפה משמעותיות על כל מחסני התחמושת ושדות התעופה בסוריה שתהיה רחבה וקצרה. תקיפה שכזו תיצרב בזיכרון כתגובה של ארצות הברית לנעשה בסוריה. אני בספק אם התקיפה הזו תגרום לאסד להרים ידיים".
 כמה ישראל מעורבת בתקיפה האמריקאית? 

"אני מעריך שישראל מעורבת במידע המודיעיני אך אינה מעורבת לפרטי פרטים. ישנו שיתוף פעולה לסינון המטרות. אין לי ספק שאם תתרחש פעולה רחבה ישראל תעודכן בנושא. ישראל צריכה להיערך למעורבות של חיזבאללה שתראה בנו שותפים פעילים בתקיפה. חיזבאללה לא ישגרו טיל לניו יורק, יהיה לה קל יותר לתקוף את ישראל ואז ישראל תיאלץ לחשוב כיצד היא פועלת בנושא".



כזכור, הסימנים לתגובה צבאית של ארה"ב ושותפותיה בסוריה בעקבות השימוש בנשק כימי הולכים וגוברים. הנשיא דונלד טראמפ ביטל את ביקורו המתוכנן השבוע באמריקה הדרומית וגם בריטניה עשויה להצטרף לארה"ב ולצרפת במתקפה המתוכננת. אחרי ששגריר רוסיה בלבנון אמר כי כל טיל אמריקאי שיגר לעבר סוריה ייורט, ענה הנשיא בטוויטר ואמר כי "רוסיה נשבעת ליירט את כל הטילים שישוגרו לעבר סוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יבואו, חדשים ו'חכמים'". טראמפ הוסיף: "אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה רוצחת בגז שהורג את בני עמו ונהנה מזה". 

עריכה: איתמר זיגלמן