דובר צה"ל אישר הלילה (חמישי) לאחר התקיפה שבוצעה ברצועת עזה, בוצע ירי מקלעים על-ידי חוליית מחבלים לעבר כלי טיס שלא פגע בו ולא גרם לו נזק. הירי הפעיל אזעקות צבע אדום וחלק ממנו זלג לשטח אחד הישובים במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים בנפש ונגרם נזק קל מאוד לאחד מבתי המגורים ביישוב.

צה"ל באמצעות כלי טיס תקף את חוליית הירי. עוד נמסר כי "צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל פעולת טרור ברצועה וממנה, ויפעל באופן תקיף כנגד כל ניסיון לביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחי ישראל או כוחות צה"ל הפועלים להגנתם".

התקיפה בוצעה בתגובה למטען שהונח בחסות הפרות הסדר האלימות ברצועה, והופעל אתמול כנגד כלי הנדסי של צה"ל. בתקשורת הפלסטינית דווח כי מל״ט צבאי תקף בטיל אחד בסיס ״אבו ג׳ראד״ השייך לחמאס מדרום לעיר עזה. עוד דווח על הרוג ומספר פצועים בעקבות המתקפה. 
מוקדם יותר היום, הופעל מטען שהונח בחסות הפרות הסדר האלימות נגד כלי הנדסי של צה"ל, בצד המערבי של הגדר. דובר צה"ל מסר כי הדבר אירע במהלך פעילות שגרתית בצפון הרצועה, וכי אין נפגעים ולא נגרם נזק. 
בתגובה תקף צה"ל מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס. צה"ל רואה בחמאס אחראי לכל אירוע המתרחש ברצועה וממנה ולא יאפשר לארגון הטרור להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות.

במהלך השבוע, תקף חיל האוויר בצפון רצועת עזה בעקבות איתורם של שני מטענים מאולתרים שהונחו אתמול על ידי שני חשודים סמוך לגדר המערכת בגבול הרצועה. ביום ראשון היו עוד מספר תקריות ליד גדר המערכת, שבאחת מהן חצו שלושה פלסטינים את הגדר אל אדמת ישראל ונמלטו בחזרה לשטח הרצועה לאחר שכוחות צה"ל ביצעו לעברם ירי טנק, ככל הנראה מבלי שנפגעו. לא ברור אם מדובר במחבלים שתכננו לבצע פיגוע או לחבל בעבודות המכשול, או בפלסטינים שניסו לברוח מרצועת עזה.