גורם צבאי אמר היום (שישי) כי חמאס מחלק את האחריות על חמשת מוקדי הפרות הסדר בין חטיבות הזרוע הצבאית שלו, וכי על כל אחד מהם מופקדת חטיבה. הגורם סיפר על מתחמי האוהלים: "בין היתר התקינו בהם אינטרנט אלחוטי והקימו קיוסקים". הוא הוסיף כי "במהלך התפילות מתקיימות במתחמים 'דרשות הסתה', ומיד אחריהן ישנה הסתערות של המון לגדר". הוא סיפר כי צה"ל מזהה "פעילים צבאיים בין ההמון, חמושים במסכות חמצן, אלות וקאטרים".



לדבריו, התרחיש המרכזי היום הוא פריצה של המון ליישובים. "המון כוחות פרוסים בכמה מעגלים, ובכל אחד מהמקומות ישנם צלפים מהיחידות המיוחדות", הסביר, "צלף צריך אישור של מג"ד ומעלה כדי לירות, וההנחייה היא ירי לקרסול ומטה". הוא הוסיף: "כמעט לכל הצלפים יש מצלמה על הכוונת וכל ירי נרשם ומתועד".



הגורם ציין כי הצבא מזהה 'אירועי פייק', בהם קבוצה של לובשי חלוקים לבנים רצים לעבר הגדר כאילו מפנים פצוע, לצרכי צילום ותעמולה". הוא סיפר כי "אנשי שב"כ ומשטרה יושבים על הגדר ובכל יום מתבצעות פתיחות צירים לאורך הגדר". לטענתו, מתבצעת פעילות עם רכבי נמר, כפי שלא היתה מאז צוק איתן. "הצבא הציב היום פחות כוחות מבשבוע הראשון, וביום האסיר הפלסטיני יתבצע תגבור נוסף", אמר.



הוא סיכם וציין את ההערכות באוגדת עזה לקראת ה-15 במאי. "מעריכים שיהיו לפחות 20 אלף איש בכל מוקד, היינו 100 אלף", הסביר, "הירידה בכמות המפגינים בשבוע שעבר אינה דבר משמעותי כי חמאס הם אלה שמחליטים מתי לרסן ומתי לא". הוא התייחס לעבודות על הקמת המכשול התת קרקעי: "הרמטכ"ל הגדיר שעבודות הגדר התת קרקעית ימשכו במקביל לאירועים".