אסון נמנע: דובר צה"ל התיר הערב (שישי) לפרסום כי מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי המטוס האיראני ללא טייס, שחדר לשטח ישראל בחודש פברואר האחרון, עולה כי כלי הטיס נשא עליו חומר נפץ וכי מטרתו היתה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל. יירוטו של כלי הטיס האיראני על ידי מסוקי קרב סיכל פיגוע וכוונה איראנית לבצע פעולה בשטח מדינת ישראל. עוד פורסם כי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו ולמעשה לא היווה סכנה בשלבי המעוף בשטח ישראל.



כזכור, בפברואר האחרון אירעה תקרית חמורה בגבול הצפון, שכללה הפלה של מל"ט איראני וכן של מטוס קרב של חיל האוויר. מספר שעות לאחר מכן, חשפו בצה"ל כי איראן וכוח קודס פועלים מזה תקופה ארוכה מבסיס חיל האוויר הסורי T4 הסמוך לתדמור, בגיבוי כוחות צבא סורים ובאישור המשטר הסורי. בנוסף, נחשפו תמונות של המל"ט האיראני שהופל לאחר שחדר לשטח ישראל. 



צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

 

בצבא הסבירו הערב כי בחודשים האחרונים החלה איראן להשתמש בבסיס כשלה ומשתמשת בו לביצוע העברות של אמצעי לחימה (אמל״ח) התקפי לגורמי הציר כחלק מתהליך בניין כוח ייעודי מול ישראל.  פעולות אלו של איראן בבסיס מבוצעות לכאורה בכסות של תמיכה בלחימה כנגד גורמי הג׳יאהד העולמי אך הפעולות שביצעה ביממה האחרונה מוכיחים כי עניינה האמיתי הינו פעולה ישירה אלימה כנגד ישראל. 

שרידי המל"ט האיראני שהופל. צילום: דובר צה"ל
שרידי המל"ט האיראני שהופל. צילום: דובר צה"ל
בצה"ל מדגישים כי בפעולה האיראנית התממשו כל האזהרות הישראליות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב תחילה על האיום בשטחה ולאחר מכן אל מול הגורמים העוינים הפעילים משטח סוריה אל מולה.