בעקבות המתיחות הגבוהה בצפון, בצה"ל החליטו היום (שלישי) לבטל את השתתפות מטוסי הקרב בתרגיל הבינלאומי "רד פלג" באלסקה, בהובלת חיל האוויר האמריקאי. טייסי הקרב הישראלים הם משתתפים קבועים והשנה הוא נערך באלסקה ובין השאר נועד לתרגל את הטייסים גם בטיסה בתנאי מזג אוויר קשים. בצה"ל אומרים כי לאור הערכת המצב בחיל האוויר הוחלט להתאים את השתתפות המטוסים בתרגיל. ככל הנראה ייקחו חלק בתרגיל רק מטוסי הראם, כאשר לאור המצב מול איראן החליטו בצה"ל לא לקחת סיכונים ולהוציא משטח ישראל מטוסי קרב וטייסים ברמת הכוננות הגבוהה שישראל נמצאת בה בתקופה האחרונה. 


בתוך כך, צה"ל פרסם היום תמונות וחומרים מודיעיניים המעידים על ההתבססות האיראנית בסוריה. בין היתר נחשפים צילומים של בסיס בכתב"מים האיראני בדיר א-זור, שמאכלס מטוסי איליושין שמובילים כלי נשק מאיראן לסוריה. התמונות שצה"ל חושף מראות את הדרך ואת הפעולה של כוח קודס של משרות המהפכה לקבל אליו אמצעי לחימה בשלושה תחומים: 1. טילי קרקע-קרקע; 2. מערך אווירי, כלומר כטב"מים. 3. הגנה אווירית.
השימוש הוא בבסיסים של חיל אוויר שמשמשים את האיראנים מספר שנים למלחמה בתוך סוריה. בהיבט הזה, בישראל מזהים דרך זה את הניסיונות של כוח קודס להכין תגובה נגד ישראל. האיומים האפשריים הם או פעולה אווירית באמצעות מל"ט או דרך ירי של רקטות. בישראל מזהים את ההיערכות הזאת ומהסיבה הזו חושפים את התמונות כדי להראות לאיראנית שאנחנו יודעים מה הם עושים וכן לצמצם את היקף הפעולה האיראנית.