שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (רביעי) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבבית העלמין הצבאי קריית שאול למצב הביטחוני והזהיר: "בנוגע לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה לא תהיה שום פשרה ושום מצמוץ. עצתי לשכנינו – מצפון ומדרום – קחו את זה בחשבון וקחו את זה ברצינות". 

שר הביטחון אמר בדבריו למשפחות השכולות: "כאן, במקום הַזה ובכל בתי העלמין הצבאיים בישראל, אין פלגים ואין סיעות. כאן אין שבטים ואין מחנות, אלא מחנה אחד ויחיד – מחנה בני ישראל, שמסרו את נפשם למען עצמאותה של ישראל, למען ביטחונה, למען עתידה. כמוהם, שלא נרתעו מהסכנות והבינו שאין דרך אחרת – כך אנחנו חייבים, לזכרם ועל פי רוחם, להיות עַם אחד ומחנה אחד אל מול האתגרים, שמדינת ישראל ניצבת בפניהם. יש לנו הישגים כבירים, שהם פלא ונס בתולדות עמי העולם – אבל עדיין לא נוכל להשעין את הנשק אל הקיר". 
בהתייחסו למצב הביטחוני אמר השר ליברמן: "לצערנו, האיומים לפגוע בנו ולהשמיד את מדינת ישראל לא נפסקים, גם היום 70 שנה אחרי מלחמת העצמאות. לכן, אנחנו זקוקים לצה"ל חזק ונחוש ולהבנה שאנו חיים במציאות שברירית ונפיצה, ובכל רגע יכולים להזדקק לכל העוצמה והמיומנות של צה"ל ומפקדיו. איננו מחפשים הרפתקאות, אבל בנוגע לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה לא תהיה שום פשרה ושום מצמוץ. עצתי לשכנינו – מצפון ומדרום – קחו את זה בחשבון וקחו את זה ברצינות".