שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (שישי) בעוטף עזה. במהלך ביקורו הוא אמר כי "זה שעברנו את כל חגי ניסן, למעשה מפסח עד יום העצמאות, בשקט, ברוגע, בביטחון, זה הישג עצום של פיקוד הדרום. קודם כל מגיע לו שאפו וכל הכבוד לכל חיילינו ממפקד פד"ם עד לאחרון החיילים, באמת עשו פה עבודה גם בחגים ימים כלילות תרתי משמע, ואפשרו לעם ישראל לחגוג בשמחה ובביטחון". הוא הוסיף: "אנחנו מנהלים פה קרב עיקש וזה כבר השבוע הרביעי, שבת רביעית".
לדברי ליברמן, באמת עם כל הגיבוי של צה"ל, של הרמטכ"ל, של ראש אמ"ץ, יודעים להבין בצד השני שיש פה צבא נחוש, מיומן, שמאחוריו יש עם נחוש שמגבה את הצבא וגם כאן יש תושבי עוטף עזה נחושים שמוכנים לתת את כל אורך הנשימה לצבא. "את השילוב הזה אי אפשר לנצח", הסביר, "חבל להם על הזמן ועל בזבוז המאמץ. אני מצפה שתושבי עזה ייקחו את גורלם בידם ושלא חמאס יוליך אותם שולל".
הוא התייחס להיערכות המבצעית ואמר כי "מה שראינו בארבעת השבועות האלה, זה שבכל שבוע יש פחות ופחות אנשים מצד אחד, ומצד שני יש הרבה יותר פעולות טרור, הרבה פח"ע". לדבריו, אנחנו יודעים להסתדר גם עם הפגנות אלימות, גם עם פעולות חבלה וגם עם איומים ומי שמאיים בסופו של דבר יפסיד. השר התייחס לבכיר האיראני שאמר כי "כל ישראל נמצאת בטווח הטילים: "אנחנו שומעים את האיומים הללו כבר הרבה מאוד שנים, אנחנו לא מתרגשים. אני מציע לכל אלו בגבול הצפוני לחשוב היטב מה הם עושים". הוא הוסיף כי "ממש לא כדאי להם לנסות את צה"ל ולא את מדינת ישראל ואנחנו מוכנים לכל תרחיש, מוכנים לתרחיש רב-זירתי ומעולם אני לא זוכר כזו מוכנות ונכונות גם בצבא וגם בקרב עם ישראל."

השר השיב כי לא חשש להגיע לאזור, אחרי הסרטון שפרסם הג'יאהד האסלאמי בגבול בו הצלפים מכוונים כוונת לעבר בכירים בצבא. "הגעתי לכאן אפילו בלי שכפ"ץ", ציין, "אני סומך על צה"ל כמו שכולם סומכים על צה"ל ובעיקר אני מסתכל פה על אזרחים ואז אני מבין עד כמה כולם פה מוגנים ומרגישים בטוחים". הוא הדגיש כי "אנחנו לא מחפשים מלחמה, להיפך, אנחנו מחפשים שקט, רוגע, ביטחון אבל אם מישהו זומם מלחמה דמו בראשו. לא יודע אם מישהו זומם מלחמה אבל אנחנו רגועים וכמו שאמרתי אנחנו מתכוננים לכל דבר".
בשבוע האחרון התבצעו מספר מקרים שבהם נעשה שימוש בעפיפוני תבערה. "יש פה הרבה טרור ומשתמשים בכל מיני כיסויים למיניהם, גם בעיתונאים, גם באנשי הסהר האדום בכל מיני ניסיונות", ציין, "אבל מה שרואים בוודאות, עכשיו הסתכלנו במשקפת וראינו את האנשים שנמצאים בחזית, חלקם כבר זוהו כפעילי חמאס, כפעילי ג'יהאד, מה שטוב לראות זה שהציבור פחות ופחות נענה לקריאת חמאס". הוא הוסיף: "אתה רואה פשוט פעילים מקבלי משכורת שבאים על אזרחי אבל מתחת לבגדים האזרחיים יש נשק והכוונה היא כוונת טרור, חבלה וכך הלאה."
"אני מעריך שהמסרים שאנחנו מעבירים לתושבי הרצועה מחלחלים למטה", אמר, "אני מסתכל על העובדות, גם על כמות האנשים שמגיעים לכאן, אנחנו עוקבים אחרי הרשתות החברתיות ואחרי התקשורת בערבית הפנית עזתית, וברור שאנשים פחות ופחות מתלהבים לנוכח הנחישות שלנו להגיע לכאן". הוא אמר כי "90% מכל אלו שמגיעים הם מקבלי שכר מחמאס והמשפחות שלהם שפשוט מכריחים אותם להגיע לכאן ולא באמת תושב מן השורה".