שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לסוגיית העברת גופתו של המהנדס הפלסטיני, פאדי אל־בטש, שחוסל אתמול במלזיה לקבורה ברצועת עזה ואמר כי הדבר תלוי בעיקר במצרים. "אנחנו לא מעבירים גופות לרצועת עזה וזה אושר כבר על ידי כל הגורמים. אם הוא יוכנס דרך רפיח ומצרים אז אין לנו שליטה על כך. העברנו כבר את דרישתנו דרוך הצינורות המתאימים. ברגע שאנחנו יודעים שהוא איש חמאס אז אנחנו בטח שלא נאשר את כניסת גופתו. אנחנו צמודים לאותו מבחן המשפטי ופועלים בצינורות המתאימים", הסביר השר בגל"צ.
על הצהרת שר החינוך בנט כי ידרוש מראש הממשלה שלא להכניס את הגופה אמר ליברמן כי מדובר "בעיקר בפנייה לתקשורת". ביחס לטענה כי ישראל זו שעומדת מאחורי החיסול אמר כי "אנחנו לא מתייחסים לכל אמירה של הנייה. תמיד טוענים שזה אנחנו ואפשר גם להטיל באותה מידה את האחריות על ג'יימס בונד".
שמחה גולדין, אביו של החייל השבוי בעזה, הדר, תקף את דבריו של ליברמן ואמר בריאיון לגל"צ כי ישראל חייבת ללחוץ על מצרים כדי שלא תכניס את גופת המהנדס ולרצועה. "אם צריך להפעיל לחץ על מצרים אז זה מה שהקבינט צריך לעשות. לא יכול להיות ששר הביטחון רק יגיד 'העברתי את הדברים למצרים'. זה לא מה שהנהגה צריכה לעשות. שלא יתחבאו מאחוריהם", הבהיר גולדין. 

פוסטר של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש ברצועת עזה. צילום: רויטרס

שר הביטחון ציין ביחס לגינויים בעולם על מותו של הנער הפלסטיני מפגיעת כדור צלף בראשו ביום שישי האחרון בגבול הרצועה כי "מה שראינו זה לא ביקורת אלא צביעות. מאז פרוץ האביב הערבי נהרגו כבר קרוב ל-700 אלף איש ולא שמעתי אף אחד באיחוד האירופי שמזדעזע. האיחוד האירופי גם לא מזדעזע שראשי חמאס מסתתרים מאחורי נשים וילדים ומשתמשים בהם כמגן חי - אותם צריך לגנות. אנחנו מכירים את המוסר הכפול. יש מנגנון קבוע בתוך הצבא ואנחנו בודקים את עצמנו. גם האירועים ביום שישי ייבדקו במסגרת המנגנון הקבוע ונפיק לקחים. הייתי באותו יום שישי וראיתי איך החיילים פועלים וזה מעורר כבוד".
על חילופי האיומים האחרונמים מול איראן אמר כי ישראל לא תוכל לחיות עם נוכחות איראנית על גבולה הצפוני. "האיומים האיראניים הם לא חדשים. אנחנו ערוכים ואני בהחלט לא מזלזל בהם. אנחנו קבענו מדיניות ברורה מאוד. הם רוצים להציב נשק מתוחכם שהוא מכוון נגד ישראל על אדמת סוריה וזה דבר שלא נוכל לקבל. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות ומחפשים להתלהם. אני חושב שברור לכל בר דעת שלא משאירים לנו שום ברירה. לא מוכנים שיבנו לנו טבעת חנק ושאף אחד לא יצפה שנסתכל בשוויון נפש כשהאיראנים מנסים לבנות מול הגבול הצפוני שלנו מערך שלם".