מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, הכריז היום (ראשון) על שמותיהן של ארבע ספינות ״סער 6״: אח"י "מגן", "עוז", "עצמאות" ו"ניצחון". ההחלטה על השמות נקבעה על ידי פורום ראשי המספנים הזרועי בראשות האלוף שרביט. כמקובל בזרוע הים, חלק מהספינות קיבלו את שמות כלי שיט אשר שירתו בצי בעבר כחלק משימור המורשת הזרועית והנחלתה בקרב המשרתים.
הדמיית ספינות סער 6
 
"ניתן לראות את הספינות בימים אלו קורמות עור וגידים, סקיצות של ספינה, מנועים ולוחות חשמל", אמר שרביט. "אנחנו נקבל את הספינות בעוד כשנתיים במספר חודשים ספורים אחת מהשניה. הגעתן של הספינות עתידה לשנות בצורה משמעותית את פניה של זרוע הים ושייטת 3 בפרט. זרוע הים תפעיל כלים בעלי יכולות חדשות שאין ברשותנו היום עם מעטפת הגנה והתקפה מצוינות ומדויקות ליעודן, שבראשו הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים".

כזכור, בחודש מאי 2015 נחתם הסכם בין ישראל לגרמניה להצטיידות זרוע הים בארבע ספינות ״סער 6״ מדגם ״מגן״, אשר יהוו נדבך מרכזי במערך להגנה על מרחב המים הכלכליים והנכסים האסטרטגיים. לספינת ״סער 6״ יכולות רבות, ביניהן מערכת נגד טילים ויירוט ירי תלול מסלול מבוססת מכ״ם אדיר, יכולת תקיפה שטח קרובה ורחוקה, יכולת שהייה לאורך זמן, אמצעים לגילוי מטרות בים ובאוויר ונשיאת מסוק מדגם סי-הוק. 
כמו כן, על הספינות יותקנו מערכות לחימה מתקדמות כמו כיפת ברזל ימית, ברק 8, מערכות ל״א, מערכות הגנת סייבר ואמצעי גילוי ומעקב. ארבע הספינות צפויות להגיע עד תחילת שנת 2021, כאשר הראשונה מבניהן תגיע כבר בסוף שנת 2019.