מתוח בצפון: צה"ל תקף היום (שני) תותח סורי בתגובה לנפילת פצצת מרגמה, בסמוך לגדר המערכת בצפון רמת הגולן, ככל הנראה כחלק מזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה, כך לפי דובר צה"ל.



הירי בוצע לעבר המרחב ממנו בוצע ירי הפצמ"ר, בצפון רמת הגולן הסורית. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה במשטר הסורי אחראי לכל הנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה".



כידוע, בשבועות האחרונים קיימת דריכות רבה בצה"ל, בכל הקשור למתרחש בצפון, זאת לאחר תקיפת מעצמות המערב בסוריה, ותקיפות נוספות, אשר יוחסו לישראל, של בסיסים סורים, במהלכם נהרגו כ-14 חיילים איראנים. 



גבול ישראל-סוריה. צילום: רויטרס
גבול ישראל-סוריה. צילום: רויטרס



לפני שלושה ימים בלבד הזהיר סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי את ישראל, כשאמר: "אין לה עומק, כל ישראל נמצאת בטווח האש שלנו, כולל בסיסי חיל האוויר, אז אל תסמכו עליהם". עוד אמר סלאמי כי "לישראל אין לאן לברוח, היא חיה בפתח לוע הדרקון וההתנגדות חזקה מבעבר".



הבכיר האיראני המשיך לאיים ואמר לסוכנות הידיעות תסנים: האצבעות על ההדק והטילים מוכנים לשיגור, וברגע בו יחליט האויב לפעול נגדנו נשגר אותם. למדנו דרכים להתגבר על האויבים. נוכל לפגוע באינטרסים החיוניים של האויבים בכל מקום שנרצה".



ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אף הוא באותו יום לאיומים, ואמר: "אנחנו שומעים את האיומים מאיראן. לוחמי צה"ל וזרועות הביטחון ערוכים לכל התפתחות. ניאבק במי שינסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר, ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו. צה"ל נכון למשימה, והעם יעמוד".