דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף הלילה (שישי) באמצעות כלי טייס, שש מטרות טרור השייכות לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לפעולות הטרור וניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל מוקדם יותר היום. 
ניסיון חדירה מרצועת עזה ופגיעה בגדר
בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "מזה מספר שבועות מוביל ארגון הטרור חמאס הפרות סדר אלימות המהוות כסות לשורה של פיגועי טרור כנגד תשתיות טרור, כוחות הביטחון ואזרחים. בשיאם של האירועים היום בוצע ניסיון חדירה אלים ורחב היקף שבמסגרתו הובילו פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס מאות מפרי סדר אלימים ובהם מחבלים לכיוון שטח ישראל תוך שהם משליכים מטענים, רימון-יד ובקבוקי תבערה ואף פגעו והדליקו את גדר המערכת".
עוד נמסר בהודעה כי "צה"ל רואה בחומרה רבה מאוד את הניסיון המתמשך של ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר למרחב של אלימות וטרור בכסות אזרחית תוך ניסיונות חוזרים ונשנים לפגיעה והשחתה של תשתיות הביטחון וההגנה. צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים בהם ילדים, נשים ואנשים עם מוגבלויות להוות כסות לפעילות טרור מתמשכת כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, וימשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון טרור מסוג זה. התגובה להמשך אירועים מסוג זה לא תתוחם למרחב הגדר וארגון הטרור חמאס יישא בתוצאותיה גם בעומק שטח רצועת עזה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע".

כזכור, בשעות הצהריים נמסר מדובר צה"ל כי כי מאות מתפרעים אלימים ניסו לפרוץ לשטח ישראל ולשרוף את גדר המערכת סמוך למעבר קרני. המתפרעים התקרבו לגדר, השליכו מטענים, רימוני-יד ובקבוקי תבערה, יידו אבנים וניסו להצית את הגדר, כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי הכוחות הגיבו על-פי הנהלים ובלמו את ניסיון החדירה. בתוך כך, משרד הבריאות ברצועה דיווח על שלושה הרוגים ולמעלה מ-260 פצועים בדרגות שונות, בהם על פי הדיווחים השונים, ישנם אנשי רפואה ועיתונאים.