משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח היום (שבת) כי עזאם הילאל עוידה, נער בן 15, שנפצע ביום שישי בעימותים על הגדר, מת מפצעיו בבית החולים ובכך עלה לארבעה מניין ההרוגים בהפרות הסדר האלימות על גדר הגבול. בשבת השתתפו רבבות פלסטינים בהלוויות ההרוגים. הפלסטינים דיווחו אתמול גם על 955 נפגעי משאיפת גז ופצועי ירי בדרגות שונות, בהם שישה במצב קשה, "בצעדת השיבה" שכונתה "יום הצעירים הזועמים".
דובר צה"ל לתקשורת הערבית אביחי אדרעי כינה את היום "יום הצעירים התועים" והשתמש בתמונתו של השחקן המצרי מוחמד סלאח עם מפגין פלסטיני ובזמרת הכווייתית אחלאם עם מפגינה פלסטינית, כדי לעשות השוואה בין "מצליח" לבין "כושל".




 
במקביל, ברשות הפלסטינית מותחים ביקורת נוקבת על "צעדות השיבה". מחמוד אל-הבאש, יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן תקף בדרשת יום השישי בחריפות את חמאס. "צעדות השיבה הן משחקי הימורים על חייהם של ילדים ונשים שאינו משרת את פלסטין", אמר. 

אל-הבאש הוסיף בנוכחות יו"ר הרשות, כי "הילדים נשלחים אל מותם מול חיילי הכיבוש, וזה לא משרת את פלסטין". לדבריו, "ההנהגה בעזה מבלה בנעימים, כאשר תפקידה להשתתף בהלוויות ולבקר בסוכות האבלים. הם מהמרים על החיים של הצעירים, כאשר יש להם אג'נדות ורוצים להחיות מחדש את עצמם באמצעות הדם של בני העם שלנו". הבכיר הפלסטיני הוסיף עוד, כי "יש לנו הרבה מה להגיד לכיבוש הישראלי ולארגון חמאס".
דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, אופיר ג'נדלמן, בירך על הדברים של אל-הבאש, וכתב בדף הפייסבוק שלו, כי "גם מחמוד אל-הבאש יועצו של הנשיא עבאס לענייני דת, אומר את האמת כפי שהיא". ואילו דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, מתח ביקורת על דברי אל-הבאש. "הדברים חושפים את העמדה של הרשות שמתנגדת לכל סוג של התנגדות בדרכי שלום או שלא בדרכי שלום", כתב בדף הטוויטר שלו. "על אלה לדעת שעזה לא תחיה תחת הנעליים של הכיבוש הישראלי, כמו שאחרים חיים", בהתייחסו להצהרה קודמת של יו"ר הרשות.
בתוך כך, חיל האוויר תקף ביום שישי בחצות שש מטרות ברצועת עזה ששייכות לכוח הימי של חמאס. דובר צה"ל מסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לפעולות הטרור וניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל במהלך היום".
בינתיים, משרד הפנים ברצועת עזה הפנה אצבע מאשימה כלפי הרשות כמי שתיכננה את "הפיגוע המבוים" נגד ראש הממשלה הפלסטיני ראמי אלחמדללה. במסיבת עיתונאים שקיים הערב, נטען כי "מי שניסה להתנקש בחייו של מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, תאופיק אבו נעים, זה גם מי שעומד מאחורי הפיצוץ שהיה לאחר מעבר השיירה של רה"מ הפלסטיני אלחמדללה. מי שניהל את שני המבצעים הוא אחמד סוואפטה ממנגנוני המודיעין של הרשות הפלסטינית ברמאללה".