התקשורת הפלסטינית דיווחה הערב (שבת) כי מל"ט שיגר טיל אל מוצב של חמאס שנמצא ממזרח לסג'עייה. הדיווח מגיע זמן קצר לאחר הודעת משרד הבריאות בעזה, לפיה שישה נהרגו ושלושה נוספים נפצעו מפיצוץ שאירע בבית מערב לדיר אל-בלח שברצועת עזה. על פי הדיווחים, טיל התפוצץ בעת שיחידת ההנדסה של גדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס פירקה אותו בבית מגורים בא-זוואידה. בעקבות הפיצוץ, הבית נהרס כליל.
על פי ההערכות, התשעה ככל הנראה כנראה ניסו לפרק ראש קרב של טיל ששוגר ממטוס F16 ולא התפוצץ. גדודי אל-קסאם מפנים אצבע מאשימה לכיוון ישראל, שהטיל שלא התפוצץ והיה בתהליכי פירוק על ידי יחידת ההנדסה של הארגון היה מלכודת של צה״ל. בהודעה רשמית נאמר, כי הפיצוץ היה ״במסגרת מבצע ביטחוני ומודיעיני מוקכב ומסוכן שהכין האויב הציוני להתנגדות הפלסטינית כלפי השהידים שלנו באזור א-זוואידה״.

מקורות בעזה מסרו, כי ככל הנראה טיל ששוגר לרצועה ולא התפוצץ, הובא לפירוק והתפוצץ תוך כדי פירוקו על ידי יחידת ההנדסה של הזרוע הצבאית. לדבריו, מדובר בטיל ממולכד. בדיווח אחר נטען, כי מדובר בפעולה של צה״ל בלב הרצועה. בינתיים, בחמאס לא מסרו פרטים מלאים לגבי נסיבות הפיצוץ בו נהרגו שישייה, בהם מפקד יחידת ההנדסה בחטיבה המרכזית הרצועה ומפקד יחידת הקשר. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים בצה"ל שהכחישו.

מקור בארגון הטרור הסביר כי סוכנים של ישראל הניחו לבנת חבלה במתקן תקשורת סודי שייך לחמאס, יחד עם ציוד לשיבוש הקשר ומעקב אחר פעילי הזרוע הצבאית של הארגון. כאשר התגלה השיבוש, הוזעקו האחראים על הקשר וההנדסה, וכאשר המספר הלך וגדל - בוצע פיצוץ בשלט רחוק.

בתחילת החודש שעבר, משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע  כי ארבעה פלסטינים נהרגו וכמה אחרים נפצעו, כתוצאה מירי ארטילרי של צה"ל שבוצע לכיוון תלת אופנוע (ריקשה) שנסע ממזרח לרפיח. מצה"ל, לעומת זאת, נמסר כי לא מוכר ירי שבוצע באזור שממזרח לרפיח. ב"אל ערביה" לא טענו כי מדובר בתקרית שמאחוריה עומד צה"ל, וציינו כי במקום התרחש פיצוץ, בעוד שב"אל קודס" כתבו כי מדובר בפגז של צה"ל שנורה לעבר צעירים שנחשדו על ידו בגרימת שריפה ליד נחל עוז, באמצעות בקבוק תבערה שנישא על ידי עפיפון.

לפי הפלסטינים ההרוגים באירוע הם עאיד סאלח חמאידה, אמג׳ד חוסני קאטרוס, הישאם מחמד עבד אל-עאל, מפקד שטח בפלוגות אל-קודס, ועאיד אל-קרעאווי. לפי התקשורת הפלסטינית, מדובר בפעילי הג'יהאד האסלאמי. מאוחר יותר, פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג׳יהאד, הודיעה כי ארבעת ההרוגים הם פעילי הארגון שנהרגו בעת "מילוי תפקידם" ממזרח לרפיח.