גורמים בזרוע הצבאית של חמאס אמרו היום (ראשון) במהלך הלוויותיהם של ששת ההרוגים בפיצוץ שאירע אתמול בלילה במרכז הרצועה, כי הם "נהרגו בעת הטיפול באחד ממוקדי הריגול הגדולים שהושתלו בעשור האחרון על ידי ישראל ברצועת עזה". הם הוסיפו: "האויב הציוני ישלם את המחיר".

כזכור, משרד הבריאות בעזה הודיע אתמול בשעות הלילה כי שישה נהרגו ושלושה נוספים נפצעו מפיצוץ שאירע בבית מערב לדיר אל-בלח שברצועת עזה. על פי הדיווחים, טיל התפוצץ בעת שיחידת ההנדסה של גדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס פירקה אותו בבית מגורים בא-זוואידה. בעקבות הפיצוץ, הבית נהרס כליל.
על פי ההערכות, התשעה ככל הנראה כנראה ניסו לפרק ראש קרב של טיל ששוגר ממטוס F16 ולא התפוצץ. גדודי אל-קסאם מפנים אצבע מאשימה לכיוון ישראל, שהטיל שלא התפוצץ והיה בתהליכי פירוק על ידי יחידת ההנדסה של הארגון היה מלכודת של צה״ל. בהודעה רשמית נאמר, כי הפיצוץ היה ״במסגרת מבצע ביטחוני ומודיעיני מוקכב ומסוכן שהכין האויב הציוני להתנגדות הפלסטינית כלפי השהידים שלנו באזור א-זוואידה״.

מקורות בעזה מסרו, כי ככל הנראה טיל ששוגר לרצועה ולא התפוצץ, הובא לפירוק והתפוצץ תוך כדי פירוקו על ידי יחידת ההנדסה של הזרוע הצבאית. לדבריו, מדובר בטיל ממולכד. בדיווח אחר נטען, כי מדובר בפעולה של צה״ל בלב הרצועה. בינתיים, בחמאס לא מסרו פרטים מלאים לגבי נסיבות הפיצוץ בו נהרגו שישייה, בהם מפקד יחידת ההנדסה בחטיבה המרכזית הרצועה ומפקד יחידת הקשר. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים בצה"ל שהכחישו.