התגובה האיראנית על התקיפה בבסיס T-4? בצה"ל חושפים הערב (ראשון) כי בטהרן מתכננים מתקפת טילים מסוריה באמצעות מליציה שיעית לעבר מטרות בצפון הארץ. אנשי המיליציה קיבלו הדרכה מאנשי חיזבאללה. 



על פי דיווח בחדשות עשר, בימים האחרונים רואים הכנות של כוח אל קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שמפקדו, קאסם סולימאני, מוביל את המהלך. ב"החדשות" בונה גיס אל-קודס בסוריה יחידות מעורבות של מיליציות שיעיות שהועברו לסוריה על ידי האיראנים, וכן בעלי מקצועות ייחודיים של חיזבאללה כדי לאפשר קליטה ושיגור רקטות לשטח ישראל. 



לדברי פרשן "החדשות", רוני דניאל, הפעלת "שלוחים" (פרוקסי) זה חלק מרכזי מאסטרטגיית הפעולה של משמרות המהפכה האיראניים, כשהרעיון הוא לבצע פעולות, לתקוף ולא להיחשף כמי שמוביל את המהלכים הללו. איראן פועלת כך בתימן ובמקומות אחרים ולכן גם פה במזרח התיכון בתכנון לבצע פיגוע בישראל הם נשענים על מיליציות שיעיות ועל חיזבאללה". ההערכה במערכת הביטחון היא איראן אינה רוצה במלחמה, אל אך ורק לנקום על הרג אנשיה בסוריה. 



בתוך כך, היום התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, לישיבה, שעל פי הדיווח בחדשות עשר, היתה בעלת מאפיינים חריגים, שבשל מגבלות צנזורה לא ניתן לומר מה הם. 
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לאיום האיראני ולפגישה המתוכננת שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "הפגישות עם נשיא רוסיה הן תמיד חשובות לביטחון ישראל ולתיאום בין צה"ל והצבא הרוסי. ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה. כל הפגישות שלנו חשובות, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד, זאת לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה נגד ישראל". 
 
"ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר. אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית נגדנו באיבה, גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. עדיף עכשיו מאשר אחר כך. אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה. איננו רוצים בהסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש".