אווירת מלחמה: אתמול חשפו בישראל כי איראן מתכננת מתקפת טילים נגד העורף הישראלי ובסיסי צה"ל בצפון הארץ, וזאת כנקמה על התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה. אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של חדשות עשר, התייחס היום (שני) ב-103FM לתוכנית האיראנית וההחלטה הישראלית לחשוף גם אותה לציבור: "ישראל החליטה לחשוף את התוכנית האיראנית כדי למנוע את ניסיונות ההסוואה של איראן שניסתה להציג את התוכנית כמערכה שיעית ולא ככזאת שמגיעה ממשמרות המהפכה. בכך, ישראל מזהירה את טהרן שאם תפעל נגדה היא תגיב ומנעה את הניסיונות שלה להתחבא מאחורי מליציות שיעיות. בירושלים רואים ונערכים לכל צעד של טהרן". 

עוד הוסיף: "המיליציות שאיראן מפעילה בסוריה זה התחתית של התחתית, כל מיני אפגנים, פקיסטנים ועיראקים עם רמה צבאית מאוד נמוכה, שלא ממש יודעים להפעיל את כלי הנשק האיראניים שמיועדים לפעולה הזאת ולכן שלחו אנשי חיזבאללה שיעזרו להם עם זה ויפקדו על זה. הפרסום של ישראל אותת להם: 'אנחנו יודעים בדיוק מה אתם מתכננים, לא תוכלו להסתתר מאחורי אף אחד'. צריך להגיד שעד עכשיו זה עוזר".  



בן דוד התייחס גם למעורבות הרוסית באזור: "במקביל, ישראל כל הזמן מבהירה לפוטין שהמחיר של השותפות עם איראן לא משתלם לו ויכול להיות שגם פוטין שמח שאנחנו עושים בשבילו את העבודה. העובדה שנתניהו ייפגש עם פוטין ב-9 במאי תשדר מסר, זה לא יהיה ארדואן ולא אף מנהיג אחר אלא המנהיג של מדינת ישראל. פוטין מודע לכך ומכבד מאוד את ראש הממשלה שלנו".
שדה התעופה הצבאי T4 בתדמור. צילום: דובר צה"ל
שדה התעופה הצבאי T4 בתדמור. צילום: דובר צה"ל


 
עריכה: איתמר זיגלמן