בצל רוחות המלחמה שנשמעים מגבול מהצפון, לאחר מטח הרקטות האיראני על גבול הצפון, והתגובה הנרחבת של צה"ל בסוריה, נאם היום (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה והבהיר כי תקיפת צה"ל השיגה את יעדיה: "האיראנים ניסו לתקוף את שטח ישראל אבל אף טיל לא פגע במדינת ישראל. חלק נפלו בסוריה חלק יירטה כיפת ברזל. אנחנו פגענו כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה". 



"קודם כל צריך להיות ברור, בניגוד לאיראנים אנחנו לא מנסים להתרחב אנחנו לא מנסים לבנות גבול חדש. מי שמנסה כל הזמן להתפשט וליצור תנאים חדשים זו איראן", הדגיש ליברמן, "לא רק כלפי ישראל, ראינו אותם פועלים מול תימן, לבנון וגם באפריקה". 



לדברי שר הביטחון, "איראן זו המדינה היום שמייצגת גם את הקיצוניות לא רק באידיאולוגיה, אלא גם בפעלתנות. איראן השקיעה 13 מיליארד דולר בסוריה". עם זאת שר הביטחון הדגיש כי פני ישראל לא להסלמה :"כולנו רוצים לתחום את העימות הזה למשבצת הזו של עימות מוגבל בסוריה. אני לא בטוח שגם באיראן כולם מסכימים לאותה פעלתנות ומדיניות מטורפת של הקנאים בסוריה. אני מעריך שרוב הממסד האיראני מתנגד למדיניות הזו".

"אין לנו עניין להסלים" 

ליברמן הדגיש: "אין לנו שום עניין לכבוש את סוריה, אנו לא מתערבים במלחמת האזרחים שם ואצל שכנינו בכלל. אנו מקווים שיום אחד יפסיקו לדבר על השמדת מדינת ישראל. בטהרן אפילו לא משתמשים בשם מדינת ישראל, רק בישות ציונית. עלינו להיות זהירים, אין לנו עניין להסלים אבל צריך להתכונן לכל תרחיש. מדובר באויב עיקש שמנסה לפגוע בנו בכל מקום, גם בדרום אמריקה ובמזרח אירופה. הגענו למצב שלראשונה איראן תוקפת את ישראל בטריטוריה שלנו ומנסה לפגוע בריבונות שלנו. זה שלב חדש למי שלא שם לב. צריך לשמור על צניעות, ואני מקווה שהצלחנו לסיים בשלב זה את הפרק החדש בעמידתנו נגד הקיצוניות האיראנית". 

שר הביטחון העלה על נס את הקשר החזק של ישראל עם ארה"ב ורוסיה: "אי אפשר לפעול רק בכוח הזרוע, חייבת להיות גם דיפלומטיה. זה שיש לנו יכולת גבוהה לתקשר עם שתי המעצמות הכי גדולות - ארה"ב ורוסיה, זה מאוד ייחודי. למרות שהאינטרסים שלנו ושל רוסיה לא חופפים, הקו הפתוח מאפשר להימנע מעימות ישיר. אנשים מקבלים את זה כמובן מאליו, אבל תאמינו לי - זה לא. גם למדינות חשובות יותר מאיתנו אין את היכולת לתקשר ברמה הגבוהה ביותר עם שתי המעצמות, וזה נדבך חשוב בתפיסת הביטחון הכוללת של ישראל. מצד שני יש אויב מתוחכם ואסור להסתחרר ולזלזל, ולעשות הכל רק באמצעות מהלכים צבאיים".