חיל האוויר תקף הערב (שבת) מנהרת טרור של ארגון החמאס בצפון רצועת עזה, והשמיד אותה. מדובר צה"ל נמסר כי חפירת המנהרה החלה לפני מספר חודשים וכי אורכה כקילומטר. בנוסף לכך, נמסר מדובר צה"ל כי סיכול המנהרה היה התשיעי בחודשים האחרונים, אך הראשון שבוצע עוד בטרם שהמנהרה חדרה לשטח ישראל. 



שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לתקיפת המנהרה והאשים את חמאס בלשון כפולה. "חמאס מפזרת ססמאות על רצונה ב'הודנה' ארוכת טווח אבל בפועל ממשיכה לחפור מנהרות טרור לשטח מדינת ישראל", אמר ליברמן והוסיף, "אנחנו לא קונים את הבלוף הזה. נמשיך, כמו הערב, לפגוע בתשתיות הטרור. הנוסחה היחידה שבאה בחשבון היא פירוז תמורת שיקום".



תוואי המנהרה שסוכלה
תוואי המנהרה שסוכלה



כזכור, במהלך ההפגנות אתמול, עשרות מפרי סדר פלסטינים השחיתו את מעבר הסחורות בכרם שלום והציתו מספר מוקדים בצדו הפלסטיני. המפרים פגעו בצינורות הגז המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהי הפעם השנייה בימים האחרונים שמתפרעים פוגעים ומנסים להשחית את מאמצי הסיוע ההומניטרי של ישראל ומדינות נוספות בעולם. חמאס הוא האחראי על כל המתבצע ברצועת עזה מעל ומתחת לקרקע". בעקבות ההצתות, הודיע דובר צה"ל, כי כניסתן של משאיות לרצועת עזה דרך המעבר תוגבל לשש בלבד, וזאת מול כ-500 ביום רגיל, וכי לקראת אירועי השבוע הבא יתוגבר גבול הרצועה בשלוש חטיבות.



מוקדם יותר אתמול התקיימו הפרות סדר בגבול רצועת עזה, במתכונת דומה לימי שישי מאז 30 באפריל, שבהם העימותים מול כוחות צה”ל מתנהלים לפחות בחמישה מוקדים שונים לאורך הגדר. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח בשעות הערב כי אחד המפגינים, ג׳בר סאלם אבו מוסטפא (40) שנורה בחזה על ידי צלף צבאי מת מפצעיו. בנוסף, דיווחו הפלסטינים על יותר מ-200 בני אדם שנפצעו בהפגנות.