אלוף במיל' דורון אלמוג, לשעבר מפקד פיקוד דרום, התייחס הבוקר (שישי) בגלי צה"ל לעימותים ברצועת עזה. "אני חושב שהחמאס נכשל כשלון אסטרטגי", אמר אלמוג. "הוא רצה להביא לפחות 100 אלף איש לגדר ובתוך ההמון היו לו חוליות שהוא הכין לחדירה לתוך שטח ישראל. הוא רצה לראות את הגדר שוכבת ולהוכיח שהם מסוגלים לפרוץ ליישובים, אולי לחטוף חייל. זה הם לא הצליחו".



לדברי האלוף במיל', ההישג היחידי שחמאס יכול להתפאר בו זה העמדה שנוקטת טורקיה. "ההישג הזה בא לידי ביטוי בחלק מהזירה הבינלאומית שתומכת בחמאס", הסביר. לדבריו, כמות הנפגעים שספג חמאס מתוך 50 אלף האנשים שהיו שם נמוכה מאוד. "מתוכם לפגוע רק באותם חברי חוליות פריצה זה תעודת כבוד והישג מקצועי הישג מצוין".



עוד אמר אלוף הפיקוד לשעבר, כי חמאס מורתע. "המחיר שהארגון שילם בצוק איתן גדול. הבחירה שלו בצעדות המונים זו בחירה מתונה יותר. הם מבינים שצה"ל מגיב פרופורציונלית".



אלוף במיל' דורון אלמוג. צילום: יח"צ
אלוף במיל' דורון אלמוג. צילום: יח"צ



אלמוג התייחס לתגובות אפשריות של הפלסטינים נגד ישראל: "הרבה מאוד אירועים יכולים להביא לעימות רחב יותר. זה יכול להיות חוליה שמבצעת ירי רקטות ולא נשלטת על ידי חמאס. זה יכול להיות אירוע שיכול לקרות ביהודה שומרון, יכול להיות מספר אירועים שיובילו הסלמה בלבנון, סוריה".



"החמאס נמצא כרגע בשפל", הסביר הקצין במיל'. "הוא ספג כישלון אסטרטגי ולדרג המדיני יש נקודת התחלה יותר טובה כדי לדון עם חמאס על שינוי המצב. חמאס זקוק לישראל ביום יום שלו. הדרג המדיני יכול להביא להישג כמו הסכם לחמש או עשר שנים. יכול להיות שאפשר להשיג הסכם כזה בתיווך של מצרים או של הרשות הפלסטינית או האמריקאים.