ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי פרסם הלילה (שני) מאמר של דובר צה"ל, בו נטען כי "חמאס משקר לעולם". בדבריו, כתב מנליס כי ארגון הטרור השולט בעזה "הרג ישראלים, אמריקאים, ברזילאים, בריטים, צרפתים וסינים חפים מפשע", והוסיף: "העולם נפל בפח".



ניסיונות הצתת הגדר במהלך העימותים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

"במשך שבועות דיווחה התקשורת הבינלאומית על האלימות בגבול בין עזה לישראל", כתב בפתח דבריו מנליס, שהוסיף: "חמאס המשיך לשקר לעולם. דוברי חמאס מיהרו לשקר לעיתונות בסוף השבוע שעבר ולקונן על מותם של אזרחים חפים מפשע. אבל בכיר בחמאס, סלאח ברדוויל, אמר בראיון ב-16 במאי כי "בסבב האחרון נהרגו 50 אנשי חמאס, מתוך 62". לדבריו, הארגון עצמו "אישר כי 80% מההרוגים במהומות האלימות היו חברי ארגון הטרור, ולא אזרחים חפים מפשע".



דובר צה"ל, רונן מנליס. צילום: דו"צ
דובר צה"ל, רונן מנליס. צילום: דו"צ



לטענת מנליס, "דוברי חמאס ניהלו מבצע תעמולה טרוריסטי ממומן היטב. מאחורי התיאטרון הייתה תוכנית שאיימה על גבול ישראל ואזרחיה. חמאס סיפק תחבורה חופשית לפלסטינים מכל רחבי רצועת עזה, בהם נשים וילדים, על מנת שיגיעו לגבול. הוא אף שילם להם תמורת הנוכחות, והעלה את הסכום אם הם נפגעו בעימותים".



"את המפקדים והפעילים שלו", המשיך מנליס, "אילץ חמאס להגיע בלבוש אזרחי. הקהל היה התקשורת הבינלאומית. כל אחד מהנוכחים קיבל מצלמת וידאו ואינטרנט אלחוטי חינם. ההפגנות כונו 'מחאה שקטה', ורוב העולם נפל בפח".



בהקשר זה, אמר: "הראיון שמדובר במחאה שקטה הוא השקר הגדול מכל, משום שהעקרונות הבסיסיים הדרושים למחאה בדמוקרטיות כמו ארה"ב או ישראל, לא קיימים בעזה. תחת שליטת חמאס, אין חופש דיבור, התארגנות, דת ועיתונות. מחאה שקטה לא יכולה להתרחש ברצועה".



חיילי צה"ל בגבול הרצועה. צילום: דובר צה"ל
חיילי צה"ל בגבול הרצועה. צילום: דובר צה"ל



מלבד זאת, הוא ציין כי "במתקפות על הגבול חמאס השתמש במכונות ירייה, בקבוקי תבערה, מטעני חבלה מאולתרים ורימונים. מאות תושבים ניסו לפוצץ או להרוס את הגדר, מתוך כוונה לחדור לשטחה הריבוני של ישראלים ולפגוע בחפים מפשע שגרים בקרבת הגבול. ב-6 באפריל אחד ממנהיגי חמאס, יחיא סינוואר, אף אמר: 'נפרק את הגדר ונקרע את לבם של הישראלים מגופם'".



מנליס סובר כי "לנוכח הסכנות הנשקפות מצד טרוריסטים פחדים המתחזים לישראל, פעלו חיילי צה"ל באומץ ובאיפוק, על מנת להביא לפגיעה מינימלית באזרחים".



את דבריו חתם באומרו כי "חמאס יכול לשקר לעולם, לפלסטינים ולמפקדים שלה. אני גאה בכך שצה"ל, שלעומת זאת, לא ישתמש באזרחים ככלי נשק. צה"ל לא ישקר, ובין יהירות לאמת - יבחר באמת".