אחד מדוברי חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, התייחס הבוקר (רביעי) לתקיפת צה"ל במהלך הלילה ואמר כי "ההסלמה החוזרת ונשנית ברצועת-עזה היא המשך של המתקפה הציונית הבוטה על עמנו, וניסיון כושל נוסף לעצור את פעולות צעדות השיבה ושבירת המצור. [אולם מתקפה זו] רק תעודד את עמנו להמשיך בהפגנותיו העממיות בכל יכולתו וכוחו, ובכלל הדרכים והאמצעים עד להגשמת מטרותיה. הכיבוש לא יצליח לשבור את העמידה האיתנה ואת רצונו של עמנו".

מוקדם יותר היום, שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בחשבון הטוויטר שלו להשמדת המנהרה בצפון הרצועה: "הלילה צה״ל השמיד מנהרה נוספת של ארגון הטרור החמאס. הניסיונות לתקוף את מדינת ישראל מהאוויר, בגדר ומתחת לאדמה ייחסמו בקיר ברזל ובעצמה של צה״ל. טוב שראשי החמאס יפנימו כי הפרויקט הצבאי שלהם הוא כישלון וישקיעו המשאבים בשיפור חייהם של תושבי עזה".

צה"ל תקף לפנות בוקר באמצעות מטוסי קרב תשתית טרור תת-קרקעית של חמאס בצפון רצועת עזה, כמו גם שתי מטרות טרור של הכוח הימי של ארגון הטרור, כך מסר דובר צה"ל. התקיפות בוצעו בתגובה להצתת עמדה צבאית בשטח ישראל אתמול בבוקר על-ידי מספר מחבלים שחצו מרצועת עזה, וכן לאור המשך ניסיונות ההעברה של רחפנים ועפיפונים לשטח ישראל לצורכי טרור והבערת שטחים.



מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה את המשך הניסיונות היום-יומיים של ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל תוך איום על ביטחון התושבים והחיילים, ונחוש להמשיך לממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל". 

בצבא טענו כי "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה מעל ומתחת לקרקע, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה".




בהודעה מטעם צה"ל צוין, כאמור, האירוע שבמהלכו חצו מספר פלסטינים מעזה את הגבול, והציתו עמדה ששימשה צלפים באירועי ימי שישי האחרונים. לאחר מכן הם שבו לרצועה. בתגובה לאירוע תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת תצפית של חמאס בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר אז כי "התקיפה הנה תגובה להצתה של עמדה צבאית שנגרמה על ידי מספר מחבלים שחצו מרצועת עזה מוקדם יותר הבוקר. אין נפגעים. כוח צה"ל היה במעקב אחר האירוע מתחילתו".

באירוע נוסף, שהתרחש אתמול בלילה זיהה כוח צה"ל רחפן פלסטיני שחדר לשטח ישראל מצפון רצועת עזה. הרחפן נפל בשטח ישראל, ובצה"ל פתחו בבדיקת האירוע.

בתוך כך, הלילה פורסם ב"אל ג'זירה" תיעוד של האירוע, שבו נצפית החוליה כשהיא פורצת לשטח הארץ, כאשר חבריה אוחזים בדגל פלסטין ומציתים את עמדת צה"ל.