שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, עדכן היום (חמישי) את מועצת הביטחון על שני ניסויים בליסטיים נוספים שאיראן ביצעה בחודש ינואר האחרון, ובכך הפרה את החלטה 2231 של מועצת הביטחון. דנון פירט במכתב שנשלח לחברות המועצה כי "בשני בינואר 2018, איראן שיגרה טיל מסוג שיהאב 3 מבסיס השיגור CHA-BAHAR בדרום מזרח איראן. בחמישי בינואר 2018, שיגרה איראן טיל מסוג סקאד מבסיס שיגור הנמצא כמאה ועשרה קילומטרים צפון מזרחית לכרמאן".



לדבריו, "שני הטילים הללו הם טילים בליסטיים השייכים לקטגוריה 1 של משטר הפיקוח על טכנולוגיות טילים (Missile Technology Control Regime (MTCR המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים במשקל של כחמש מאות קילוגרמים לטווח של למעלה משלוש מאות קילומטרים".


 

דני דנון. צילום: AFP
דני דנון. צילום: AFP



דנון הדגיש גם כי הפעילות של איראן מפרה את החלטת מועצת הביטחון 2231, כאמור, וכי השיגורים הללו הם חלק מההפרות החוזרות ונשנות של טהרן במהלך השנה האחרונה, ובתוכן ירי הטילים לעבר ישראל משטח סוריה וחדירת המל"ט החמוש לגבול האווירי של ישראל.


 


הוא הסביר כי "איראן ממשיכה להתעלם מהתחייבויותיה לקהילה הבינלאומית וממשיכה לערער את המזרח התיכון כולו. מועצת הביטחון מוכרחה לגלות דריכות מול התוקפנות האיראנית".