פרופסור אלוף במיל' יצחק בן ישראל התייחס הבוקר (שישי) בראיון בכאן ב' לדיווחים לפיהם שרי הקבינט מתחו ביקורת חריפה על מפקד חיל האוויר, בעקבות הפרסומים אודות התקיפות שבהן נעשה שימוש במטוס F-35. "מפקד חיל האוויר לא מופיע בפומבי לפני אישור של שר הביטחון והרמטכ"ל", הדגיש, "אם שרי הממשלה היו נוצרים את לשונם, כמו מפקד חיל האוויר, מצבנו היה יותר טוב ".

הוא התייחס להצהרות הסוריות, שחוזרות על עצמן בסמוך לדיווחים על תקיפות ישראליות ואמר כי "מערך ההגנה האווירית הסורי מפותח ויעיל, ועד כמה שמזכירים הצהרות מילוליות - כולם חזקים בדיבורים". לדבריו, לישראל שתי מטרות בסוריה אחת. "הראשונה היא שלא תהיה בה נוכחות איראנית, והשנייה שהיא לא תהפוך למחסן נשק עבור חיזבאללה".

"האמריקאים הבינו שקוריאה הצפונית לא תתפרק מנשק גרעיני"
בן ישראל העריך כי "פגישת הפסגה, בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לא בוטלה בגלל שמישהו נעלב". הוא ציין כי "בדרך כלל, מה שנהוג במקרים כאלה הוא שכל אחד אומר מראש מה הוא מוכן להכריז. מניח שהתברר לאמריקאים כי משאת נפשם, פירוק הדיקטטורה מנשק גרעיני לא ייצא לפועל".

לדבריו, יש פה תהליך של התפכחות. "מערך היועצים של הנשיא בענייני ביטחון לאומי ידע את זה פחות או יותר, ולכן גם לא שיתף פעולה עם ההתלהבות של טראמפ", הוסיף הבכיר לשעבר בחיל האוויר, "מסיבה זו, הוא החליף את כולם לכאלה עם דעות כמו שלו. אין סיבה להיות  מופתעים כי הוא הפגין התנהגות אופיינית לסוחרים חזקים, וזה לא עובד ככה במשא ומתן בין שני צדדים עם נשק גרעיני".
הבכיר לשעבר טען כי "במקרה הזה, אין שום דמיון ללוב, שלא היה לה נשק גרעיני". הוא סיכם ואמר כי לצערו "ארצות הברית מאוד נחפזת בזמן האחרון עם ההחלטות שלה, וקוריאה הצפונית פחות נוהגת לענייניו, אבל ככה האמריקאים מתנהגים גם בנושא האיראני".