גורמי האופוזיציה הסורית דיווחו הלילה (שבת) כי חיל האוויר הישראלי תקף שיירה של ארגון חיזבאללה בהרי קלמון בסוריה, שעשתה את דרכה ללבנון. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה באזור ג'רוד פליטה שבקלמון המזרחי, וכתוצאה ממנה ישנם הרוגים ופצועים רבים. מדובר צה"ל לא הכחישו ולא אישרו את דבר התקיפה ואמרו כי הם אינם מתייחסים לדיווחים זרים.


זוהי אינה התקיפה היחידה שמיוחסת לישראל בסוריה בימים האחרונים, כאשר רק שלשום דווח על מתקפה נוספת במדינה, במהלכה הותקף שדה התעופה הצבאי א-דבעה שבחומס, בו מוצבים אנשי חיזבאללה.  במקביל, מערך ההגנה האווירית הסורית פעל בניסיון להפיל את הטילים הללו, אך לא דווח האם היו ירוטים כלשהם. עוד נטען כי מתקפת הטילים בוצעה על ידי ישראל.


על פי הדיווחים בתקשורת הלבנונית, מטוסי הקרב הישראלים התמקדו בשלושה או ארבעה מוקדים מסוימים בפאתי שדה התעופה - מרכז הפיקוד, חדרי המבצעים, צריפים צבאיים ומשרדים של כוחות ההגנה האווירית של חטיבה 72 של צבא סוריה, אשר מפעילה את מערכת טילי S-200. התקשורת הערבית דיווחה כי מדובר במרכזים העיקריים של פעילות חיזבאללה באזור המדובר. שדה התעופה הוקדם ב-2013 כאחד מבסיסיו של הארגון בגבול בין סוריה ללבנון. 



מוקדם יותר השבוע פרסם מפקד חיל האוויר תמונה של מטוס F-34 ישראלי בטיסה מעל שמי בירות.