מסר לטהרן: ישראל העבירה לרוסיה רשימה של "קווים אדומים", והזהירה כי תפעל על מנת למנוע מאיראן להרחיב את נוכחותה, תוך פריסת המיליציות שלה, בכל שטח סוריה, ולא רק בדרום המדינה, כך פורסם היום (שבת) ב"א-שרק אל אווסט".



"הקווים האדומים" כללו, בין היתר, מניעת העברת טילים למיליציות שלה ולחיזבאללה ומניעת הקמת בסיסי צבא קבועים או מפעלי טילים בכל אזור שהוא בסוריה.



בתוך כך, לפני כיומיים המרכז הסורי לזכויות הודיע כי "רקטות שנורו על ידי מטוסים ישראלים התמקדו במחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה ליד שדה התעופה הצבאי של דבאע שבאזור חומס". בישראל, לעומת זאת, לא אישרו את הפרסום. מקורות רפואיים בבית-החולים המרכזי בעיר חומס מסרו לרשת סקיי ניוז בערבית, כי בהתקפה האווירית על שדה התעופה הצבאי אל-דבעה שמדרום-מערב לחומס, שבוצעה בשעות הערב של יום ה', נהרגו 21 לוחמים, מתוכם 9 איראנים. על-פי הדיווח יעד המתקפה היה מחסן נשק וגדוד ההגנה האווירית בשדה התעופה, המשמש בסיס למיליציות איראניות ובו נוחתים על בסיס שבועי מטוסי תובלה איראניים המספקים ציוד צבאי. כמו-כן נחשב הבסיס לאחד הבסיסים הגדולים של ארגון חיזבאללה.



ערוץ הטלוויזיה הרשמי של המשטר הסורי אשר דיווח על המתקפה לא ציין כי ישראל היא שתקפה, ומישראל לא באה כל התייחסות לאירוע, אולם מקורות מן האופוזיציה הסורית ייחדו את המתקפה לישראל, וארגון המעקב הסורי לזכויות אדם כתב גם הוא כי סביר שישראל היא האחראית. יתר על-כן, הפנטגון פרסם הכחשה כי כוחות אמריקניים או כוחות הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאע"ש הפועלים בסוריה, מעורבים בתקיפה.