"בלתי נתפש", ככה תיארה הבוקר (ראשון) בראיונות לאילה חסון ב-103FM ולגלי צה"ל בתיה בר-שביט, המחנכת של סמ"ר רונן לוברסקי, את מותו של החייל שנהרג אתמול לאחר שנפצע באורח אנוש במהלך פעילות מבצעית ברמאללה ביום חמישי מפגיעת לוח שיש שהושלך עליו בידי מחבל. "רונן היה קסם של תלמיד", היא הוסיפה, "מצטיין בלימודים, טוב לב, אהוב על חבריו, צנוע. בחור עם ערכים, כולנו המומים וכואבים. היום אנחנו מבינים שהוא באמת היה כוכב על בכל מה שעשה".



בר-שביט סיפרה שלמסע הלוויה יצאו מבית ספרו של לוברסקי שלושה אוטובוסים, בהם מוריו, חבריו לכיתה ותלמידי בית הספר, "מיום חמישי, הוואטסאפ הכיתתי חזר לפעול, צערי בנסיבות כאלה", היא הוסיפה. מורתו של הלוחם סיפרה כי השירות ביחידת העילית הייתה הגשמת חלום ללוברסקי, ואמרה כי "כבר מכיתה י' הוא אמר שהחלום שלו זה להגיע לנבחרת דובדבן, הוא אמר שהוא יעשה הכל כדי להגיע לחידה. זה לא היה פשוט בשבילו, והוא התאמן במיוחד, והצליח".



על הימים מאז פציעתו, סיפרה מורתו של לוברסקי כי "החל מששמענו על האסון, עוד שהוא נאבק על חייו בבית החולים, התחילו בוואטסאפ התכתבויות שאמרו שזה לא יכול להיות, שהוא ייצא מזה, שהוא ינצח בקרב האחרון. המשפחה ביקשה שהוא ייקבר בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, אביו אמר  שלרונן מגיע להיקבר שם".



הלווייתו של רונן לוברסקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"העובדה שהחיה הזאת מסתובבת חופשי זה רק עניין של זמן"



גם אחיו של לוברסקי, אריק, התראיין בתחנה, ואמר כי "עכשיו אנחנו בפעם הראשונה מגיעים הביתה, להתמודד עם החיסרון. רונן היה הטוב ביותר בכל מה שעשה - הוא תמיד אמר: 'אם כבר אני עושה משהו - אז זה צריך להיות הכי טוב'", והוסיף, "הוא רצה לקבל זימון ליום סיירות, והיה צריך להילחם קצת עם הצבא, הוא עשה גיבוש מטכ"ל אחרי זה גיבוש צנחנים ומשם עבר לדובדבן". 



"אנחנו מחוברים ליחידה הזאת, אנחנו מקבלים מהם חיבוק חם ומחזירים להם בחיבוק חם, אנחנו רוצים בקשר הזה", הוסיף האח. בנוגע להבטחות מערכת הביטחון לתפוס את המחבל שהרג את הלוחם אמר האח, הוא אמר כי "אם יש משהו שלא שאלתי, והיה לי ברור, זה שהעובדה שהחיה הזאת מסתובבת חופשי זה רק עניין של זמן".






עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן