חייל שעמד בטרמפיאדה בצומת בית קמה דיווח אמש כי טויוטה לבנה ובה ארבעה רעולי פנים עצרה לידו. הם חטפו ממנו את הנשק באיומי אקדח ונמלטו מערבה לכיוון נתיבות. מאז קבלת הדיווח, נפרסו מחסומים רבים באזור ומסוק הועלה לשמיים. בנוסף, הוקם צוות חקירה מיוחד משותף למשטרה ולשב"כ, כדי להבין האם הרקע לאירוע הוא פלילי או לאומני.

הגרסה של החייל נמצא מהימנה עד כה - הוא הוכה על ידי חוטף הנשק, לפני שנלקח לו הנשק. החקירה מתנהלת במקביל על ידי שבכ צהל והמשטרה - כל זרועות הביטחון. במקביל לאירוע חטיפת הנשק נמצא רכב הפוך בין אזור נגב לגזרת לכיש. תחנת רהט שמטפלת באירוע הזה מטפלת גם באירוע של הרכב ההפוך ובודקת האם יש קשר בין שני האירועים.



לפני כשלושה חודשים, נשק נחטף ממאבטח כבן 70 ברח' הרב שך בבני ברק. שוטרים הגיעו למקום ומבדיקה ראשונית עולה כי גבר צעיר הגיע למקום וחטף למאבטח את הנשק. כוחות משטרה גדולים ביצעו סריקות אחר החשוד. 


בדצמבר 2017, מאבטח כבן 68 נפצע באורח בינוני ברחוב באר אורה ברמת גן בעקבות ניסיון חטיפת נשק על ידי אלמוני שתקף אותו במתחם גני ילדים באזור. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מחבלת ראש. הנסיבות לאירוע הן על רקע פלילי.